Při druhé výzvě se podíváme na živou přírodu. Konkrétně se zaměříme na faunu, tzn. na všechna zvířata.
V rámci výzvy se můžeme zamyslet, jak je zvířecí říše rozmanitá a neskutečné různorodá. Každý živočich má v přírodě své postaveni a vztahy mezi nimi a rostlinami jsou často velice složité. Každý živočich je velice důležitý bez ohledu na to, jestli z něj máme prospěch. Pojďme se zamyslet, jak můžeme jejich životy, my lidé, zpříjemnit.
Případnou fotodokumentaci ze svých výprav můžete posílat do konce listopadu na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz nebo do zpráv na FB školy.
J. Bartoš
První výzva v letošním školním roce byla zaměřena na neživou přírodu.
První výzva letošního školního roku je zaměřená na neživou přírodu.
Neživá příroda je často neprávem opomíjena i přes to, že by bez ní neexistovala příroda živá. Každý z nás si z dob své školní docházky určitě vzpomene na pár věcí, které do neživé přírody patří – horniny, minerály, voda, vzduch....
V rámci této výzvy se můžete projít po zajímavých geologických lokalitách, kterých Praha nabízí celou řadu. Nasbírat a namalovat pár kamínků, pozorovat neskutečnou sílu tekoucí vody, využít sílu větru k pouštění draka. Nebo se můžete třeba jen zamyslet, co vše dělá neživá příroda pro přírodu živou.
Případnou fotodokumentaci ze svých výprav můžete posílat do konce listopadu na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz nebo do zpráv na FB školy.
J. Bartoš
Půda?!
Třetí "výzva" letošního školního roku se zabývala problematikou odpadu.
Při venkovní procházce můžeme vidět nejen probouzející se přírodu, ale také spousty odpadků, které se různě povalují a příroda je ještě nestačila schovat pod svou zeleň.
Počasí nás ovlivňuje denně, a ne vždy je podle našich představ.
Druhá letošní výzva na prosinec a leden se zaměří na počasí, potažmo na globální klimatickou změnu.
V současné době je největším nepřítelem přírody člověk. Svým chování přeměňuje přírodu na některých místech k nepoznání.
V letošním školním roce budeme opět vyhlašovat jednou za dva měsíce ekologicky zaměřené výzvy – Kavky Environmental Challenge. První z nich nese název „Nepřátelé přírody“.
V poslední výzvě letošního školního roku se podíváme do našeho nejbližšího okolí.
Prozkoumáme, co roste a žije v nejbližším okolím naší školy nebo našeho bydliště. Koukneme se, jak se tato místa měnila v čase a jaký mají potenciál pro změny v budoucnosti. Zamyslíme se, jak nás může ovlivňovat příroda, se kterou se setkáváme cestou do školy.
Okolní pražskou přírodu většinou vnímáme jako samozřejmou věc, která tu vždycky byla. Málokdy se namyslíme, co nám všechno poskytuje, a jestli existuje nějaký způsob, jak jí trochu pomoci. Proto neváhejte vyrazit ven prozkoumávat vaše nejbližší okolí.
Své postřehy můžete jako vždy sdílet na FB školy nebo zasílat na j.bartos@ksidlisti.cz.
V únoru a březnu jsme se zaměřili na chemii, kterou používáme v každodenním životě. A co jsme podnikali?
V další výzvě zacílíme na "chemii". Podíváme se, na co všechno člověk "chemii" používá, do čeho ji přidává a k čemu ji potřebuje. Zaměříme se na "chemii", se kterou se setkáváme v běžném životě, která nás denně obklopuje. Řekneme si, jaký může mít vliv na lidské zdraví, na ostatní organismy, ale i na celé provázané ekosystémy. Pokusíme se také vymyslet některé alternativy, který by ji nahradily nebo by zmírnily její používání v našem každodenním životě.
Své postřehy můžete jako vždy sdílet na j.bartos@ksidlisti.cz
V zimní výzvě jsme se zaměřili na osobnosti přírody, seznámili se i s různými oceněními, která poukazují na zajímavé živočišné či rostlinné druhy, a jako výsledek našeho zkoumání, studia, tvoření a snažení jsme takové osobnosti nebo zajímavá místa zvolili i my, v naší škole.
V zimní výzvě se zaměříme na osobnosti přírody.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.