Poslední výzva letošního školního roku bude zaměřena na řeky.
Řeky jsou tepnami naší krajiny a vytvářejí úžasný ekosystém. Mohou vytvářet romantická zákoutí, ale také se dokáži proměnit v nemilosrdný živel. Člověk svými zásahy často mění jejich přirozený ráz a krásu. Pojďme se podívat na jejich divokost a zároveň i křehkost. Zkusme se zamyslet, čím vším jsou řeky pro přírodu důležité a jak je člověk dokáže měnit.
Případnou fotodokumentaci ze svých výprav můžete posílat do konce května na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz nebo do zpráv na FB školy.
J. Bartoš
Rostlinám v naší výzvě byla věnována velká pozornost, kterou si jistě zaslouží. Můžete se přesvědčit sami:
V předchozí výzvě jsme se zaměřili na živočichy a v této svou pozornost budeme směřovat na rostliny - na floru.
Podobě jako u živočichů můžeme obdivovat krásu a rozmanitost rostlinné říše. Rostliny většinou vnímáme jako primární zdroj potravy, bez kterého by nemohli existovat žádní živočichové. Plní řadu důležitých a nezastupitelných funkcí v ekosystémech. Jsou nedílnou a důležitou součástí měst a dokreslují celkový vzhled krajiny. Pojďme zkusit jim zpříjemnit jejich růst.
Případnou fotodokumentaci ze svých výprav můžete posílat do konce března na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz nebo do zpráv na FB školy.
Druhá výzva letošního školního roku byla zaměřena na zvířata.
Při druhé výzvě se podíváme na živou přírodu. Konkrétně se zaměříme na faunu, tzn. na všechna zvířata.
V rámci výzvy se můžeme zamyslet, jak je zvířecí říše rozmanitá a neskutečné různorodá. Každý živočich má v přírodě své postaveni a vztahy mezi nimi a rostlinami jsou často velice složité. Každý živočich je velice důležitý bez ohledu na to, jestli z něj máme prospěch. Pojďme se zamyslet, jak můžeme jejich životy, my lidé, zpříjemnit.
Případnou fotodokumentaci ze svých výprav můžete posílat do konce listopadu na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz nebo do zpráv na FB školy.
J. Bartoš
První výzva v letošním školním roce byla zaměřena na neživou přírodu.
První výzva letošního školního roku je zaměřená na neživou přírodu.
Neživá příroda je často neprávem opomíjena i přes to, že by bez ní neexistovala příroda živá. Každý z nás si z dob své školní docházky určitě vzpomene na pár věcí, které do neživé přírody patří – horniny, minerály, voda, vzduch....
V rámci této výzvy se můžete projít po zajímavých geologických lokalitách, kterých Praha nabízí celou řadu. Nasbírat a namalovat pár kamínků, pozorovat neskutečnou sílu tekoucí vody, využít sílu větru k pouštění draka. Nebo se můžete třeba jen zamyslet, co vše dělá neživá příroda pro přírodu živou.
Případnou fotodokumentaci ze svých výprav můžete posílat do konce listopadu na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz nebo do zpráv na FB školy.
J. Bartoš
Půda?!
Třetí "výzva" letošního školního roku se zabývala problematikou odpadu.
Při venkovní procházce můžeme vidět nejen probouzející se přírodu, ale také spousty odpadků, které se různě povalují a příroda je ještě nestačila schovat pod svou zeleň.
Počasí nás ovlivňuje denně, a ne vždy je podle našich představ.
Druhá letošní výzva na prosinec a leden se zaměří na počasí, potažmo na globální klimatickou změnu.
V současné době je největším nepřítelem přírody člověk. Svým chování přeměňuje přírodu na některých místech k nepoznání.
V letošním školním roce budeme opět vyhlašovat jednou za dva měsíce ekologicky zaměřené výzvy – Kavky Environmental Challenge. První z nich nese název „Nepřátelé přírody“.
V poslední výzvě letošního školního roku se podíváme do našeho nejbližšího okolí.
Prozkoumáme, co roste a žije v nejbližším okolím naší školy nebo našeho bydliště. Koukneme se, jak se tato místa měnila v čase a jaký mají potenciál pro změny v budoucnosti. Zamyslíme se, jak nás může ovlivňovat příroda, se kterou se setkáváme cestou do školy.
Okolní pražskou přírodu většinou vnímáme jako samozřejmou věc, která tu vždycky byla. Málokdy se namyslíme, co nám všechno poskytuje, a jestli existuje nějaký způsob, jak jí trochu pomoci. Proto neváhejte vyrazit ven prozkoumávat vaše nejbližší okolí.
Své postřehy můžete jako vždy sdílet na FB školy nebo zasílat na j.bartos@ksidlisti.cz.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.