V rámci této „odpadní“ výzvy děti ve školce vyráběly z použitých PET lahví větrníky a další kreativní výrobky, které jsou k vidění v šatně ve školce.
Téma odpadů se řešilo i ve školní družině. Díky četbě knížky Krysáci se děti „přenesly“ na smetiště a povídaly si tom, co všechno se dá na smetišti najít, co by se dalo vytřídit nebo použít jinak.
Žáci 4.B řešili rozložitelnost jednotlivých odpadků a na školní zahradě si založili „hřbitov odpadků“, který za 2 měsíce zkontrolují a zjistí, jak se jednotlivé odpadky (ohryzek, rolička od toaletního papíru, plastové výrobky aj.) rozkládají.
Rozložitelností odpadu se zabývali rovněž žáci 6.B. Na odpady v mořích a oceánech si posvítila 6.A, která zjišťovala, jaké mají znečištěné vody dopad nejen na mořské živočichy, ale i na člověka.
Ve výchově ke zdraví žáci řešili téma potravin. Jak je správně skladovat a jak omezit plýtvání.
Druháci na střední škole si zahráli simulační hru, které řešila, jak předcházet vzniku odpadu v kavárně.
J. Bartoš