Nelča se i přes svůj hendikep (ochrnutí pravé strany těla) věnuje sportu a dosahuje v něm úspěchů.
Od pěti let plave v klubu hendikepovaných plavců PARA PLAVÁNÍ PRAHA z.s. a od 8 let se účastní závodů. Nyní trénuje 4x týdně a jejím cílem je nominovat se na plavecké závody v zahraničí.
Na Olympiádě dětí a mládeže 2024 v jižních Čechách vybojovala Nela v paraplavání zlatou a tři stříbrné medaile.
Mezi další Neliny úspěchy patří:
Zároveň má Nela mnoho medailí z menších závodů pro hendikepované plavce např. Emil Open 2022 (2. místo 100m znak a 2.místo 50 m volný způsob) a Velká cena Trutnova 2022 (2. místo – 50m prsa, 50m volný způsob).
Nelča ráda lyžuje, byť s jednou hůlkou, a preferuje běžky. V říjnu 2022 se zúčastnila závodů Mistrovství Německa v běžkování hendikepovaných. V kryté lyžařské hale v Oberhofu se umístila na 1. a 2. místě v kategorii žáci v závodu na 2 km volně a na 3 km klasicky. Absolvovala i několik závodů s nehendikepovanými dětmi.
Nelin velký koníček je také tanec. Nejdříve se věnovala baletu a s baletní skupinou Studia DAG vystupovala několikrát na vánočních trzích na Staroměstském náměstí. Poté začala chodit na současný tanec a nacvičila v ZUŠ Lounských se skupinou tanečnic představení „Slyšís to?“. V roce 2021 získalo toto představení v obvodním kole soutěžní přehlídky tanečního oboru ZUŠ ocenění Zlaté pásmo a v krajském kole ocenění Stříbrné pásmo. Nela vystupuje s vlastní taneční choreografií na menších společenských akcích.
Protože miluje závodění všeho druhu, účastní se různých závodů i v jiných sportovních disciplínách. V oblasti sportu hendikepovaných vyzkoušela v loňském roce cyklistiku, běh, sjezdové lyžování a orientační sport Trail-O. S nehendikepovanými sportovci se kromě závodů v běžkování účastní i závodů v přespolním běhu.
Držíme palce do dalších závodů.
Lukostřelbě se věnuji od roku 2018 pod vedením trenéra Václava Luňáčka v klubu SK Rapid Praha lukostřelba.
K lukostřelbě mě přivedl můj otec, když jsem skončila s předchozím sportem a chtěla se věnovat něčemu novému. Lukostřelba je vhodná pro všechny – od malých dětí až po seniory. V tom je její velká výhoda. Natolik mě to chytlo, že jsem v ní pokračovala a začala i závodit.
V roce 2020 jsem se stala 1. vicemistryní České republiky v terčové lukostřelbě a ve stejném roce jsem vyhrála 3. místo na Mistrovství ČR v halové lukostřelbě. V září 2020 jsem se taky stala držitelkou tří národních rekordů v terčové lukostřelbě v sestavě WA 900.
I přes různé překážky, které jsem musela překonat, pokračuji v tom, co mám ráda, a snažím se dosáhnout ještě lepších výsledků.
Naše národní reprezentace má spoustu nadaných střelců a já tvrdě pracuji na tom, abych byla jedním z nich.
Anita se tanci věnovala odmala. Nejprve to byl Street dance, pak si vyzkoušela také Zumbu, nakonec se začala věnovat Discu, které ji neopustilo a soutěží v něm dodnes.
Vaneska se věnovala od tří let klasickému baletu, nyní vyniká ve street dance…
Společně s nástupem do 1. třídy začala Lilly také trénovat tradiční karate.
Pod vedením trenéra Jakuba Štěpána v týmu s názvem “Centrum tradičního karate Praha” trénuje 2x týdně a účastní se soutěží a prázdninových kempů v průběhu celého roku.
Tomáš se narodil jednu lednovou neděli, čímž mu pomyslné sudičky daly do vínku přátelskou a veselou povahu, schopnost nacházet přímočará řešení a (téměř) stále dobrou náladu. Od malička ho fascinují rychlé vlaky, letadla, a hlavně vesmírné lodě, rakety a vše s kosmonautikou související. Víc než musí dělá hned na několika „frontách“...
V září, na začátku každého školního roku, pořádá naše škola v rámci programu primární prevence exkurzi do veslařského klubu Blesk.
Je mi 13 let a chodím do 8. třídy do Školy Kavčí hory. Školu "navštěvuji" pouze 6 měsíců v roce, zbytek školního roku žiji s rodiči na Floridě, kde jezdím po turnajích a věnuji se tenisu, protože jsou tam ideální klimatické podmínky pro tenisovou přípravu.
Vodnímu pólu se věnuji již 6 let. V té době mi bylo 10 let. Svoji sportovní kariéru jsem započal v týmu Stepp Praha, kde působím doposud. Vodní pólo je velice náročný sport jak po fyzické stránce tak psychické. Proto je důležité trénovat skoro každý den. Naším největším úspěchem bylo vítězství v I. lize staršího dorostu. Minulý rok jsem byl vybrán do reprezentačního týmu ČR.
Vodní polo je vodní míčová hra, ve které proti sobě nastupují dvě sedmičlenná družstva (6 hráčů + brankář). Hraje se na 4 čtvrtiny po 8 minutách. Není to tak populární sport jako fotbal, ale ve světě i v ČR má dlouhou tradici. Hraje se už od roku 1846.
Jirka má v porovnání s ostatními dětmi stejného věku opravdu netradiční koníčky. Představil je i na Nuselské radnici v rámci večera "Dělám víc, než musím".
Žákovský parlament Školy Kavčí hory inicioval mezi žáky hlasování o Zlatého Ámose. Tuto anketu o nejoblíbenějšího učitele České republiky vyhlašuje a organizuje nevládní a nezávislé občanské sdružení Klub Domino, Dětská tisková agentura a jejím posláním je především popularizace pedagogů, kteří podle hodnocení dětí, žáků a studentů významně přispívají k utváření kvalitního vztahu mezi žáky a učiteli. Do 22. ročníku této ankety přihlásili žáci a studenti 55 učitelů.
Z naší školy vzešly z hlasování žáků hned dvě nominace, paní učitelky Mgr. Martiny Hudecové a Mgr. Evy Štikové.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.