Aktuální informace na portálu cermat.cz.
Ředitelka školy stanovila:
Organizace maturitní zkoušky ve školním roce 2024/2025
Školní seznam četby | 273 kB |
|
VES témata Právo | 127 kB |
|
VES témata Veřejná správa | 125 kB | |
SOC témata Pedagogika a Psychologie | 272 kB | |
SOC témata Sociální péče | 154 kB | |
VES témata AJ | 171 kB | |
SOC témata AJ | 171 kB | |
VES témata RJ | 170 kB | |
Informace o maturitní zkoušce naleznete na stránkách maturita.cermat.cz, další informace pak na facebookovém profilu Udělám maturitu.
Aktuální informace pro maturanty zveřejňujeme průběžně na našem webu v aktualitách a v záložce maturita.
Novela maturitní vyhlášky ve znění účinném od 1. 1. 2022 | 1 667 kB |
|
Novela školského zákona ve znění účinném od 1. 2. 2024 | 1 244 kB | |
Na základě vyhlášky č. 177/2009, v platném znění, a v souladu s ustanovením § 79 zákona č. 561/204 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění, stanovuji podobu maturitních zkoušek pro šk. r. 2024/2025 takto:
Obor vzdělávání 68-43-M/01 Veřejnosprávní činnost
Maturitní zkouška se skládá ze společné a profilové části.
Zkušebními předměty společné části maturitní zkoušky jsou:
1. Český jazyk a literatura – didaktický test
2. Volitelný předmět
3. Nepovinné předměty
Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět nemůže být shodný s volitelným předmětem společné části.
Zkušebními předměty profilové části maturitní zkoušky jsou:
Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět cizí jazyk nemůže být shodný s povinným předmětem společné a profilové části
Obor vzdělávání 75-41-M/01 Sociální činnost
Maturitní zkouška se skládá ze společné a profilové části.
Zkušebními předměty společné části maturitní zkoušky jsou:
1. Český jazyk a literatura – didaktický test
2. Povinně volitelný předmět
3. Nepovinné předměty
Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět nemůže být shodný s volitelným předmětem společné části.
Zkušebními předměty profilové části maturitní zkoušky jsou:
Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět nemůže být shodný s povinným předmětem společné a profilové části.
Bližší podrobnosti:
Jednu povinnou a jednu nepovinnou zkoušku z cizího jazyka v profilové části maturitní zkoušky lze podle §81, odst. 6 školského zákona nahradit výsledkem standardizované jazykové zkoušky dokládající jazykové znalosti žáka na úrovni B1 nebo úrovni vyšší podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Uznatelné standardizované zkoušky jsou uvedeny v příloze.
Ke složení maturitní zkoušky je nutné úspěšně vykonat všechny povinné zkoušky společné i profilové části.
Informace MŠMT o standardizovaných jazykových zkouškách | 403 kB |
|
Žádost o nahrazení MZ z CIJ certifikátem - vzor | 14 kB | docx |
Dne 5. 4. 2022odstartoval na naší střední škole další ročník maturitních zkoušek.
Po čtyřech letech studia jsme se konečně dočkali maturitního plesu, o kterém jsme nevěřili, že se ho dočkáme. Přípravy byly náročné, stresující, ale nakonec se nám vše podařilo a možná to i předčilo naše očekávání.
Ples byl plný okouzlujících vystoupení, doprovázela nás skupina tanečnic orientálních tanců a akrobatický rock and roll. Nástup prvních ročníku na imatrikulaci byl doprovázen živým zpěvem spolužačky Adély z druhého ročníku.
Ale největším zážitkem pro nás bylo vlastní šerpování, kde každý zažil chvilku slávy v sále majestátní Lucerny. Třešničkou na dortu bylo naše půlnoční překvapení, které jsme si, doufáme, užili nejen my, ale i naši nejbližší, kteří nás přišli podpořit.
Naše cesta skončila veselou oslavou v klubu, kde jsme se všichni velmi dobře bavili.
Vaši maturanti
Nové číslo časopisu Kam po maturitě on-line.
Seznam knih | 811 kB | |
Po dlouhém čekání plném nejistot (bude - nebude, budu zdravý - nebudu) začala poslední část maturit - ústní zkoušky.
I přes tajné naděje některých studentů začaly letošní maturity.
Myjeme si ruce, dodržujeme bezpečné rozestupy, neustále se dezinfikujeme a mezitím občas i trochu přemýšlíme. Jakou specifickou poruchu učení může mít ta holčička, co ve druhé třídě koktá, nespojuje slabiky do slov a zaměňuje b a d? Jaké aktivity procvičující jemnou motoriku se budou líbit babičkám v domově pro seniory? Je správné označit člověka, který podává návrh na zplnoletnění, jako žalobce?
Tak si vzájemně držme palce, ať to všechno dobře dopadne.
Na Moodlu v rámci jednotlivých předmětů najdete:
Dnem 3.4. 2019 začaly letošní maturitní zkoušky. Celý "maraton" příjemně ukončil 31. květen a slavnostní předávání maturitních vysvědčení.
Státní maturitní zkouška z anglického jazyka klade větší nároky na čtenářské dovednosti studentů. Proto jsme v rámci přípravy na tuto zkoušku zařadili v 1. - 3. ročníku povinnou četbu knih v anglickém jazyce. Studenti mohou využít nabídky knih školní knihovny, která obsahuje kolem 50 titulů na různých úrovních a díky podpoře Klubu rodičů se rozšiřuje. Studenti také mohou číst knihy vlastní .
Prezentace přečtené knihy je součástí školních maturitních témat.
Seznam knih dostupných ve školní knihovně v anglickém jazyce |
13 kB |
|
Jako každý rok zahájili naši studenti maturitní maraton již na počátku dubna, kdy proběhly praktické zkoušky z odborných předmětů. Studenti obor Veřejnosprávní činnost řešili pro některé z nich velmi zapeklité úkoly, v nichž měli prokázat, že teoretické vědomosti z práva a veřejné správy dokáží uplatnit i v praxi, a studenti oboru Sociální činnost museli kromě teoretických vědomostí z pedagogiky, psychologie a sociální péče uplatnit i své praktické odborné dovednosti.
A těm, kterým štěstí tak úplně nepřálo, budeme držet palce na podzim. V září už se to určitě podaří.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.