Kdo jsme
V roce 2016 završila naše škola 50 let své existence.
Vznikla v období budování pankráckých sídlišť a jako jedna z mála škol hledala sama po skončení populačního boomu řešení úbytku žáků. Nalezla jej ve zřízení I. Obecné rodinné školy ve školním roce 1992/1993.
Ve školním roce 1998/1999 došlo k její transformaci na Střední odbornou školu služeb a vývoj byl završen připojením blízké mateřské školy v Kaplické ulici. Vznikl tím naprosto ojedinělý subjekt výchovně vzdělávací instituce, která integruje děti, žáky a studenty od tří do devatenácti let.
Výhody propojení
Čím se odlišujeme a na čem si zakládáme
Od počátku propojení obou subjektů škola trpělivě a systematicky vytváří specifický genius loci - týmový duch a vstřícnou, přátelskou atmosféru projevující se nejenom ve vztazích mezi žáky navzájem či mezi žáky a pedagogy, ale mimo jiné i do široka rozevřenou náručí výchovně vzdělávacího procesu naší školy, která rozvíjí a podporuje schopnosti žáků a studentů talentovaných a nadaných, ale poskytuje šanci vyniknout a uplatnit se i průměrným či těm, kteří jinde neuspěli.
Potvrzením úspěšnosti této cesty jsou četná slova uznání ze strany rodičů (zejména těch, jejichž děti prošly již jinými ZŠ).
Péči o klima školy zajišťují i poradenské služby školy, zejména v oblasti prevence sociálně patologických jevů.
Tým tvoří školní psychologové s pravidelnými konzultačními hodinami, jež mohou využívat žáci i studenti, ale i jejich rodiče, speciální pedagog, výchovní - kariéroví poradci, školní metodici prevence a koordinátor pro péči o žáky s odlišným mateřským jazykem.
Materiální vybavení školy
- 3 moderně vybavené počítačové pracovny s připojením na internet
- laboratoř IKT
- pracovna přírodních věd
- laboratoř chemie
- multifunkční mediální pracovna
- pracovna fyziky
- čtyři jazykové učebny - dvě jazykové laboratoře se sluchátky
- učebna praktického vyučování
- cvičná kuchyňka
- pracovna výtvarné výchovy - keramická dílna
- dvě tělocvičny
- žákovská a studentská knihovna s možností výpůjček
Pravidelné školní akce
SOŠ
K celkové atmosféře školy přispívá kladné a cílevědomé pěstování pocitů solidarity s lidmi postiženými, či sociálně slabými.
Zejména studenti oboru vzdělávání sociální činnost se pravidelně zúčastňují četných humanitárních akcí (Světový den boje proti AIDS, Květinový den, sbírka Světluška, sbírka nadace Rozum a cit, Bílá pastelka atd.)
K pravidelným a tradičním akcím patří na střední škole i zahraniční poznávací zájezdy organizované podle přání a zájmů studentů. Cyklicky se opakují zejména návštěvy Vídně, Drážďan, Bruselu či Osvětimi.
ZŠ
Jak se učíme
MŠ
Vlastní výchovně vzdělávací program „Jaro,léto,podzim, zima, ve škole je prostě prima..."
ZŠ
SŠ
Jazyková příprava:
Informační a komunikační technologie
Co navíc?
Naše škola funguje již řadu let jako Fakultní škola, zejména pro studenty Pedagogické fakulty, Teologické fakulty a Přírodovědecké fakulty UK Praha. Studenti i jejich vedoucí učitelé praxí hodnotí spolupráci jako velmi úspěšnou a každoročně usilují o její obnovení.
O naplnění volného času se stará pestrá nabídka zájmových kroužků zahrnujících oblast sportu, činnosti výtvarné, hudební, ale i práci s informačními technologiemi.
Významné místo mezi nimi zaujímá pěvecký sbor Prážata a Resonance , který zahájil působení na naší škole v r. 2002. Pod taktovkou Mgr. Miloslavy Pospíšilové se do jeho činnosti zapojují žáci nejen z naší školy, ale i z celé Prahy. Se sborem aktivně spolupracují i další učitelé. Pěvecký sbor kromě četných domácích koncertů organizuje i zahraniční turné a pravidelně pořádá i zimní a letní pěvecká soustředění.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.