Ve školce děti pozorovaly zimní přírodu, jak se mění délka dne a noci. Vyzkoušely si také, jak jsou namrzlé větvičky náchylné ke zlomení. Pozorovaly, jak postupně zamrzá voda v nádobě za oknem i jak se znovu led mění ve vodu. Zkoumaly sníh a při jeho roztátí zjistily, že i „čistý“ sníh je plný nečistot.
Historickým vývojem počasí v Česku se zabývali žáci 8. tříd, kteří sestavovali klimagram, který porovnával chod teplot a srážek v Česku ve dvou časových obdobích. Se změnou klimatu souvisí řada problémů. Jedním z nejpalčivějších bude nedostatek pitné vody. V hodinách chemie zkoušeli žáci vytvořit čističku odpadních vod, která by přeměnila užitkovou vodu na pitnou. Třída 6.B pravidelně v průběhu ledna sledovala počasí a zjištěné údaje zapisovala do tabulky. Zjistili, že během ledna jsme měli 7 mrazivých a 5 slunečních dní. Téma „Bláznivé počasí“ se promítlo do výtvarné výchovy a hodin českého jazyka. V českém jazyce si žáci vyzkoušeli básnění na vlastní kůži. Jak se jim básně, pokusy, výtvarná dílka a podobně povedly, můžete posoudit sami...
J. Bartoš
Voda (Čermák, Húsek, Malý Š.)
Povím Vám příběh kratičký
o cestě vodní kapičky.
V potůčku se prohání,
když ji slunce zahřeje,
na páru se promění,
kam se potom poděje?
Stoupá vzhůru do mraků,
je to cesta zázraků.
Až má mráček plné bříško,
Zahromuje: „Stačí!”
Kapička se změní v deštík,
pláštěnku ti smáčí.
Tenhle příběh nemá konec,
není za ním tečka,
kapka steče do potůčku
a zas dokolečka.
Kolo štěstí o počasí (Dusil, Hrubec)
Včera bylo léto, dnes je zima.
Svítí slunce, ale padá sníh.
Zítra bude záplava.
Potom zase inferno.
A to jsme nespáchali žádný hřích.
Viděli jsme ledové míče,
potom oblohou letělo hřiště.
Nakonec zbude jen pískoviště…