Krása minerálů se promítla do výtvarné výchovy, kde žáci graficky zachytili tuto složku neživé přírody. Minerály a horniny rovněž posloužily jako podklad pro malovaní a vzniklo tak několik "putovních kamínků".
S neživou přírodou se seznámili také žáci 9. tříd, kteří ve svých prezentacích o krajích Česka nezapomněli připomenout zajímavé geologické lokality.
Neživá příroda se objevila i v hodinách dějepisu. Žáci si zkusili roli pravěkých lidí. Nejprve se pokoušeli pomocí kamenů namlít mouku. Rovněž vyráběli pravěké sošky Venuší.
Mezi neživou přírodu patří i voda. V osmé třídě žáci vyráběli z PET lahve čističku vody. Své podomácku vyrobené čističky si při hodině chemie vyzkoušeli.
Na prvním stupni vytvořily děti výstavku, kde rozlišily živou a neživou přírodu. Podobně zaměřenou aktivitu měli i žáci sedmé třídy. Šesťáci propojili téma neživé přírody s literární výchovou a slohem a tvořili na toto téma pořekadla, pranostiky a říkadla.
J. Bartoš