Stále více škol se u svých žáků setkává s užíváním nových alternativních forem nikotinu, jako jsou nikotinové sáčky, e-cigarety (vapy) a další produkty. Tyto výrobky jsou mezi dětmi a dospívajícími stále více populární. K jejich užívání láká nejen propracovaný marketing výrobců, ale i poměrně snadná dostupnost. I přes legislativní zákaz prodeje těchto výrobků nezletilým není pro ně velkým problémem je získat.
Výrobky, které jsou často prezentovány jako „zdravější“ alternativa ke klasickému kouření nejsou bez rizika a důkazy o jejich škodlivosti stále přibývají. Většina těchto výrobků obsahuje nikotin, který zvláště u dětí a mladistvých vede k rychlému vzniku závislosti.
Z těchto důvodů se naše škola rozhodla zapojit do pilotního projektu Světové zdravotnické organizace (WHO) "Škola bez nikotinu a tabáku”. Cílem tohoto projektu je zajistit čisté a bezpečné prostředí pro studium a práci, poskytnout žákům a studentům přístupnou formou kvalitní informace o účincích nikotinových a tabákových výrobků na zdraví, motivovat je k životu bez nikotinu a tabáku a naučit je rozpoznat manipulativní taktiky tabákového průmyslu.
Tvoříme společně pro naše děti bezpečné prostředí bez nikotinu a tabáku.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.