Kromě 9. třídy, kde testování proběhlo již na podzim - s průměrným výsledkem v českém jazyce, matematice, anglickém jazyce i německém jazyce vzhledem ke všem zapojeným školám včetně odpovídajících ročníků víceletých gymnázií, a žáci obdrželi individuální zprávu s doporučeními týkajícími se volby střední školy, se v průběhu 2. pololetí testování uskutečnilo i ve 3., 6. a 7. třídě.
Testování 3. tříd – STONOŽKA
Testování třetích tříd se zúčastnilo 4 747 žáků třetích tříd ze všech krajů republiky.
Žáci vypracovali testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, dále pak test ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a klíčových kompetencí.
Výsledky naší školy jsou (ve skupině plně organizovaných škol a škol s 1. stupněm) nadprůměrné. Patříme mezi úspěšné školy a máme lepší výsledky než 70% zúčastněných škol.
Nejlepších výsledků žáci dosáhli v anglickém jazyce, výsledek lepší než 80% škol, dále v matematice, kde je náš výsledek lepší než u 73% testovaných škol. Pak následuje český jazyk s výsledkem lepším než má 60% škol a oblast člověk a jeho svět a klíčové kompetence, kde jsou naše výsledky jen mírně nad průměrem s výsledkem lepším než má 57 a 51 % testovaných škol. Toto testování je pro školu přínosnou zpětnou vazbou, abychom věděli, na jaké oblasti práce s dětmi se v budoucnu více zaměřit.
Testování 7. tříd – STONOŽKA
Žáci vypracovali test z českého jazyka, matematiky a test studijních předpokladů. V testech žáci dosáhli průměrného výsledku s výsledkem lepším než má 55% testovaných škol.
Ze souhrnné zprávy vyplývá, že studijní potenciál žáků škola využívá optimálně, výsledky žáků v českém jazyce a matematice odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.
Dovednosti pro život
To je projekt testování zaměřený na řešení problémů, sociálně-personální a komunikativní dovednosti a práci s informacemi.
Tohoto testování se zúčastnilo celkem 5 055 žáků z ČR, v naší škole si ho vyzkoušeli žáci z 6. tříd.
Podle míry dovedností dělí toto testování žáky na začátečníky, průzkumníky, objevitele, profíky a specialisty. Cílem je objektivně zhodnotit schopnosti žáka a pomocí této „stupnice“ je popsat.
Ze souhrnné zprávy vyplývá, že naši šesťáci jsou nejlépe vybaveni schopnostmi k řešení problémů, umí si dobře poradit se vztahy a komunikací, zaměřit se v jejich dalším rozvoji musíme na lepší zvládnutí práce s informacemi.
Každý žák obdrží z testování svou individuální zprávu. Podrobné výsledky jsou k dispozici k nahlédnutí v kanceláři školy (souhrnná a analytická zpráva).