Výsledky testování 3. tříd
Testování se zúčastnilo přes 2500 žáků, v Praze se zapojilo 20 škol se 716 třeťáky. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vypracovali otázky ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali rozvoj klíčových kompetencí.
Jak si mezi testovanými stojíme?
|
Percentil |
|||
|
Z3A |
Z3B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
66 |
69 |
67 |
52 |
Matematika |
57 |
79 |
68 |
51 |
Anglický jazyk |
83 |
61 |
72 |
52 |
AJ - poslech |
88 |
60 |
73 |
54 |
Člověk a jeho svět |
50 |
61 |
56 |
52 |
Klíčové kompetence |
57 |
84 |
71 |
53 |
Z výsledků vyplývá, že ve všech testovaných oblastech třeťáci naší školy dosáhli lepšího výsledku než žáci všech zúčastněných škol.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 5. tříd
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo přes 5700 žáků, v Praze to bylo 1486 žáků ze 30 základních škol.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u žáků poloviny zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Průměrného výsledku, jako žáci poloviny zúčastněných škol, dosáhli páťáci v matematice. Vyváženého výsledku žáci dosáhli ve všech tematických (geometrie, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, aplikační úlohy a problémy) i dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění) částech testů.
Pro nás je skvělá zpráva to, že při porovnání studijních předpokladů a výsledků žáků bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky odpovídají studijním předpokladům žáků.
|
Percentil |
|||
|
Z5A |
Z5B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
54 |
54 |
54 |
50 |
Matematika |
48 |
51 |
50 |
49 |
Studijní předpoklady |
45 |
52 |
48 |
|
Nadprůměrný je výsledek žáků v anglickém jazyce. Žáci vypracovávali adaptivní test, velké procento páťáků dosáhlo podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úrovně A2 (očekává se až v 9. ročníku), a někteří i středoškolské úrovně B.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 7. tříd
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo téměř 2000 sedmáků i žáků odpovídajícího ročníku víceletých gymnázií, v Praze to bylo přes 500 žáků z 12 škol, které se nezalekly srovnávání v době těsně po ukončení distanční výuky.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u žáků z poloviny zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Také výsledky žáků naší školy v matematice jsou lepší než u poloviny žáků ze zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).
Porovnáním výsledků testů z českého jazyka a z matematiky s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.
|
Percentil |
|||
|
Z7A |
Z7B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
57 |
45 |
52 |
50 |
Matematika |
52 |
47 |
50 |
51 |
Studijní předpoklady |
58 |
43 |
52 |
|
Nadprůměrných výsledků žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a více než polovina žáků již podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky dosáhla úrovně A2 (očekává se na konci 9. ročníku) a přes 20% žáků v každé třídě úrovně B1 (maturitní úroveň).
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Trénink na přijímací zkoušky v 8. třídách
Žáci nejprve vypracovali test obecných studijních předpokladů, zároveň před testem provedli vlastní odhad, jak asi „dopadnou“. Hodnotili se většinou hůř, než odpovídá jejich známce na posledním vysvědčení, ale přitom z možností pro další studium po ZŠ si vybírali nepřiměřeně náročné střední školy. Příští rok se na volbu střední školy ale zaměříme ve Světě práce, kde se volbou profesní orientace a SŠ budeme zabývat celé 1. pololetí.
Dále si osmáci vyzkoušeli test z českého jazyka a matematiky, výsledky jednotlivých částí testu pak byly porovnávány s výsledky testu studijních předpokladů, výstupem z "tréninku" bylo i zhodnocení předpokladů pro studium na zvoleném typu SŠ.
Každý žák obdrží podrobnou osobní zprávu.
Dotazníkové šetření – rodiče, žáci
Součástí testování žáků byla i možnost vyplnění online dotazníku. Z šetření bylo zjištěno, že rodiče jako největší přínos distanční výuky vidí to, že děti jsou samostatnější a naučili se ovládat technologie a komunikovat s učiteli.
Jako negativum distanční výuky vidí především nedostatečný kontakt se spolužáky a kamarády a nedostatečný kontakt s učiteli.
Pro školu je důležitou informací zejména to, že rodiče velmi pozitivně hodnotili následující:
učitelé se shodovali na prioritách, zadávali dětem rozumné množství úkolů, výuka byla organizovaná pravidelně, jako kdyby děti chodily do školy.
Pro další organizaci případné distanční výuky je důležitá pro školu i informace, že by rodičům pomohla výraznější individuální podpora dítěte ze strany učitele a také školení nebo kurz pro rodiče, aby se orientovali v používaných technologiích a platformách.
Také z odpovědí v žákovských dotaznících víme, že s úrovní online výuky byli spokojení i žáci, že jim distanční výuka vyhovovala „tak napůl“, nejvíc se jim na líbilo, že mohou být doma a pracovat na internetu. Jako negativní vnímají to, ža mají doma malou motivaci a chuť k učení, také jim chybí kontakt se spolužáky a je jim nepříjemná komunikace s učiteli „na dálku“. Po návratu do školy by si žáci rádi sami více plánovali svoji práci, chtěli by častěji pracovat ve skupinách a mít možnost víc ovlivnit, co se budou učit.