V českém jazyce a matematice dosáhli žáci průměrného výsledku, v anglickém jazyce, oblasti člověk a jeho svět a v osvojování cílových kompetencí patříme mezi školy s nadprůměrným výsledkem. Celkově jsme úspěšnější než 60% zúčastněných škol - tj. v tomto testování 328 škol a 5 889 otestovaných třeťáků.
Testování 5. třídy zahrnovalo testy z českého jazyka, matematiky a obecných studijních předpokladů. Ačkoli konkurence byla veliká (443 škol a 10 422 testovaných páťáků) řadíme se mezi školy s dobrým průměrným výsledkem. Z testu obecných studijních předpokladů vyplývá, že studijní potenciál žáků využíváme optimálně, ale při větší motivaci by páťáci mohli dosáhnout ještě lepších výsledků. Na tom tedy můžeme v dalším vzdělávání na 2. stupni zapracovat a pak se těšit na nadprůměrné výkony.
STONOŽKA v 7. ročníku prověřovala český jazyk, matematiku a obecné studijní předpoklady. Tohoto testování se zúčastnilo 5 692 žáků ze sedmých tříd a z odpovídajících ročníků víceletých gymnázií ze 199 škol.
Naši žáci dosáhli mezi zúčastněnými školami lepšího průměrného výsledku, studijní potenciál žáků využívá naše škola optimálně a výsledky v testech odpovídají úrovni studijních předpokladů žáků.
STONOŽKA 11/12 - Anglický jazyk
Do tohoto projektu jsme přihlásili žáky 5. a 7. třídy. Testy měly ověřit dosaženou úroveň v cizím jazyce podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
V 5. ročníku se předpokládá dosažení úrovně A1. Této a lepší úrovně dosáhlo 87% žáků z 5. třídy a výstupu lepšího než A1 dosáhlo 100% žáků 7. třídy. (Na konci ZŠ - 9. třída - předpokládá se dosažená úroveň A2)
Vysoce nadprůměrného výsledku žáci dosáhli v subtestu čtenářské dovednosti.
Testování žáků 9. třídy dopadlo s průměrným výsledkem v českém jazyce, matematice, anglickém jazyce. Slabší byl výsledek v němčině. Testovaly se také obecné studijní předpoklady. I přes malou motivaci žáků k testování dosáhli někteří žáci tzv. extrémního výsledku ( byli úspěšnější než 86% testovaných žáků) a celkově nadprůměrného výsledku žáci dosáhli v subtestech sloh a literatura, aritmetika a poslech v anglickém jazyce.
Studijní potenciál žáků jsme využívali optimálně, žáci pracovali lépe, než odpovídalo jejich studijním předpokladům.
Celoplošné ověřování výsledků žáků v 5. a 9. ročníku - NIQES
NIQES je oficiální zkratkou strategického rozvojového projektu, jehož plný název zní „Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice". Nositelem a realizátorem projektu je Česká školní inspekce.
Cílem projektu je mimo jiné poskytnout informaci o tom, nakolik žáci plní požadavky standardu osvojených dovedností. Tyto nutné minimální standardy jsou obsaženy v základní úrovni testu. Žáci vypracovávali online test z českého jazyka, matematiky a anglického jazyka. V rámci celorepublikového srovnání patříme mezi úspěšné školy, vždy s výsledkem lepším než 60%.
Testování začínalo základní úrovní, podle úspěšnosti v úvodní části testu se pak žákům mohla otevřít těžší (nadstandardní) úroveň testování.
V 5. třídě se účastnilo 20 žáků, těžší test z matematiky jich otevřelo 6, z českého jazyka 13 a v angličtině si na těžší variantu sáhlo 15 žáků. Vždy s nadprůměrným výsledkem.
V 9. třídě se z 18 testovaných žáků utkalo s těžší variantou testu 12 žáků v matematice, 16 v českém jazyce a 7 v angličtině.
I přes pěkný výsledek dosažený při květnové generální zkoušce celoplošného testování víme, že je pořád co zlepšovat.