Výsledky testování 3. tříd
Testování se zúčastnilo více než 5140 žáků z 235 škol, v Praze se zapojilo 30 škol a v nich 1242 třeťáků. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.
Výsledky naší školy jsou v českém jazyce lepší než u poloviny zúčastněných škol. Lepšího výsledku než 60 % zapojených škol dosáhly děti v matematice, v anglickém jazyce jsou výsledky našich žáků lepší než u 70 % zúčastněných škol, stejně tak i v oblasti člověk a jeho svět jsme dosáhli na 70 % škol. V rozvoji klíčových kompetencí žáci naší školy dosáhli výsledku lepšího, než měla polovina zapojených škol.
K dosaženému výsledku dětem blahopřejeme.
|
Percentil |
|||
|
Z3A |
Z3B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
61 |
46 |
54 |
52 |
Matematika |
70 |
46 |
59 |
51 |
Anglický jazyk |
66 |
60 |
63 |
52 |
Člověk a jeho svět |
79 |
40 |
60 |
52 |
Klíčové kompetence |
64 |
43 |
54 |
52 |
Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (studijních předpokladů) žáků ve třídě.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 5. tříd
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo více než 16 800 žáků ze 473 škol, v Praze to bylo 2861 žáků z 56 základních škol.
Výsledky žáků našich 5. tříd jsou průměrné.
Porovnáním výsledků testu z českého jazyka s OSP žáků bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků využíváme dobře, výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá jejich studijním předpokladům, žáci pracují nad své možnosti.
Porovnáním výsledků testu z matematiky s OSP žáků bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků využíváme optimálně, výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.
V českém jazyce máme stejné výsledky jako polovina zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
O něco horšího výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově mírně pod průměrem. Průměrný výsledek žáci dosáhli ve všech tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, aplikační úlohy a problémy) i dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění) částech testů.
Podstatné je, že děti pracují podle svých možností, i lépe, a učitelé maximálně využívají jejich studijní potenciál.
|
Percentil |
|||
|
Z5A |
Z5B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
51 |
45 |
57 |
50 |
Matematika |
48 |
42 |
47 |
50 |
Studijní předpoklady |
46 |
29 |
38 |
50 |
Nadprůměrný je v porovnání s ostatními školami výsledek žáků v anglickém jazyce.
Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků (46%) dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň).
V obou třídách je celkem 8 žáků na úrovni A0.
11 žáků (28 %) dosáhlo úrovně A2 (očekává se v 9. ročníku), 5 % žáků je na (maturitní) úrovni B1.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 7. třídy
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo téměř 7000 sedmáků z 217 škol, v Praze to bylo 1 329 žáků z 29 škol.
Výsledky našich sedmáků v testech jsou nadprůměrné, studijní potenciál žáků je optimálně využívaný a žáci pracují tak, jak odpovídá jejich studijnímu potenciálu.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 70 % zúčastněných škol. Výborného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Výsledky žáků naší školy v matematice jsou lepší než u poloviny zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).
Porovnáním výsledků testů z matematiky s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že ve využívání studijního potenciálu žáků jsou rezervy a žáci (v 7.B) by mohli pracovat lépe. V příštím roce tedy intenzivně zapracujeme na změně.
|
Percentil |
|||
|
Z7A |
Z7B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
63 |
59 |
61 |
50 |
Matematika |
53 |
49 |
56 |
50 |
Studijní předpoklady |
58 |
60 |
- |
- |
Vynikajícího výsledku žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a podle 69 % sedmáků podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky již dosáhlo úrovně požadované jako výstup z 9. ročníku.
|
Z7A |
Z7B |
A0 |
0 |
2 |
A1 |
3 |
8 |
A2 (výstup ze ZŠ) |
8 |
5 |
B1 (min. výstup ze SŠ) |
9 |
4 |
B2 |
0 |
3 |
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 9. tříd
Na podzim se žáci 9. tříd účastnili Národního testování Scio. Vypracovali testy z českého jazyka, matematiky, obecných studijních předpokladů a adaptivní test z anglického jazyka.
Testování českého jazyka a matematiky se zúčastnilo více než 21 000 deváťáků.
Výsledky našich žáků jsou v českém jazyce (percentil 51) i v matematice (percentil 49) lepší než u poloviny zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických i dovednostních částech testů (mluvnice, sloh, literatura a čtenářská gramotnost; číslo a proměnná, závislosti, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy, geometrie a posouzení; interpretace, získávání informací, znalosti aplikace a porozumění). Relativní postavení školy zůstává nad průměrem.
Při porovnání výsledků žáků v testech s jejich studijními předpoklady (OSP percentil 58) vidíme, že by žáci mohli dosáhnout lepšího výsledku. Věříme, že ještě společně zapracujeme na využití studijního potenciálu i vzhledem k blížícím se přijímacím zkouškám.
Adaptivní test z anglického jazyka si vyzkoušelo 11 167 žáků. Výsledek našich žáků je vysoce nadprůměrný, lepší než u 70 % zúčastněných.
Úroveň
A1 12 % žáků
A2 29 % žáků
B1 37 % žáků
B2 18 % žáků
C1 4 % žáků
Podle RVP ZV mají žáci na konci 9. ročníku dosáhnout na jazykovou úroveň A2. Státní maturita z anglického jazyka se pohybuje na úrovni B1, B2.
K dosaženým výsledkům deváťákům blahopřejeme.
Každý žák dostal svoji individuální zprávu, podrobnější výsledky jsou též v aplikaci scio. Souhrnná analýza výsledků a podrobná analytická zpráva jsou k dispozici v kanceláři školy.