Výsledky testování 3. tříd
Testování se zúčastnilo přes 4340 žáků z 227 škol, v Praze se zapojilo 32 škol s 1056 třeťáky. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.
Výsledky naší školy jsou v českém jazyce lepší než u 70 % zúčastněných škol. Lepší výsledek než 60 % zapojených škol dosáhly děti v matematice, v anglickém jazyce a v rozvoji klíčových kompetencí žáci naší školy dosáhli výsledku lepšího, než měla polovina zapojených škol. Průměrný výsledek jsme dosáhli v testované oblasti člověk a jeho svět, tak jako polovina zapojených škol.
Vzhledem k tomu, že právě třeťákům vypadla prezenční výuka v 1. třídě a téměř celou ji absolvovali online, k dosaženému výsledku dětem blahopřejeme. Věříme, že se nám společně podařilo narovnání všech dopadů distančního vzdělávání.
|
Percentil |
|||
|
Z3A |
Z3B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
57 |
68 |
63 |
52 |
Matematika |
51 |
60 |
55 |
50 |
Anglický jazyk |
54 |
54 |
54 |
52 |
Člověk a jeho svět |
48 |
46 |
47 |
51 |
Klíčové kompetence |
60 |
63 |
61 |
53 |
Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (předpokladů) žáků ve třídě.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 5. tříd
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo více než 14 000 žáků ze 472 škol, v Praze to bylo 2274 žáků ze 44 základních škol.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 70 % zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Při porovnání studijních předpokladů a výsledků žáků v testu bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky odpovídají studijním předpokladům žáků.
Horšího výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově mírně pod průměrem. Průměrný výsledek žáci dosáhli ve všech tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, aplikační úlohy a problémy) i dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění) částech testů.
Pro nás je důležité zjištění, že se v 5. ročníku zopakovala loňská situace, je třeba více využít studijní potenciál žáků, protože ti by mohli pracovat v matematice lépe.
|
Percentil |
|||
|
Z5A |
Z5B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
60 |
54 |
57 |
50 |
Matematika |
45 |
49 |
47 |
50 |
Studijní předpoklady |
51 |
53 |
- |
- |
Nadprůměrný je výsledek žáků v anglickém jazyce. Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň), v 5.B jsou ještě někteří žáci na úrovni A0. 20 % žáků dosáhlo úrovně A2 (9. třída), 5 % žáků je na (maturitní) úrovni B1
a 5 % žáků na úrovni B2.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 7. třídy
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo téměř 6 300 sedmáků ze 199 škol, v Praze to bylo 1 300 žáků z 31 škol, které se nezalekly srovnávání.
Výsledky nadprůměrné jsou ve třídě 7.A, tam je i studijní potenciál žáků optimálně využívaný a žáci pracují tak, jak jejich potenciálu odpovídá.
Výsledky ve třídě 7.B jsou průměrné až mírně podprůměrné, ale jsou v souladu se studijním potenciálem žáků.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou průměrné, průměrného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Porovnáním výsledků testů z českého jazyka s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván méně
a žáci by mohli pracovat lépe. V příštím roce tedy intenzivně zapracujeme na změně.
Výsledky žáků naší školy v matematice jsou nadprůměrné, lepší než u 57 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).
Porovnáním výsledků testu z matematiky s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů (viz tabulky níže).
|
Percentil |
|||
|
Z7A |
Z7B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
51 |
43 |
48 |
50 |
Matematika |
61 |
43 |
58 |
50 |
Studijní předpoklady |
62 |
49 |
- |
- |
Nadprůměrných výsledků žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a více než 30 % žáků již podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky dosáhlo úrovně A2 (očekává se na konci 9. ročníku) a přes 40 % žáků dosahuje již nyní úrovně B1 (maturitní úroveň), kolem 7 % žáků je na úrovni B2 a 3 % žáků dosáhla na C1.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.