Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: o studiu, SCIO

Národní testování 2022

Již tradičně jsme se i ve školním roce 2021/2022 zúčastnili jarního Národního testování 2022 žáků 3., 5. a 7. třídTestování probíhalo do konce dubna 2022.

Jsme rádi, že jsme si ověřili úroveň výsledků vzdělávání v naší škole, i to, že je v porovnání s ostatními zapojenými školami na velmi dobré úrovni, a to i po více než roce distančního vzdělávání. Do budoucna určitě zapracujeme na rozvoji klíčových kompetencí a na dalším rozvoji studijního potenciálu našich žáků.

Žáci mají ve svém profilu v aplikaci ScioDat individuální zprávu v elektronické verzi, tam je také navíc doplněna o náhled řešeného testu s vyznačením správných odpovědí


K výsledkům v jednotlivých třídách:

Výsledky testování 3. tříd

Testování se zúčastnilo přes 3000 žáků, v Praze se zapojilo 23 škol s 931 třeťáky. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.

Výsledky školy jsou v českém jazyce a anglickém jazyce lepší, než u 60 % zúčastněných škol. V matematice, v oblasti člověk a jeho svět a v rozvoji klíčových kompetencí jsme dosáhli průměrného výsledku, stejného jako polovina zapojených škol.

Vzhledem k tomu, že právě třeťákům vypadla prezenční výuka již na jaře v 1. třídě a téměř celý druhý ročník absolvovali online, k dosaženému výsledku dětem blahopřejeme. Věříme, že v dalším školním roce zapracujeme na narovnání všech dopadů distančního vzdělávání.

 

Percentil

 

Z3A

Z3B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

68

45

59

52

Matematika

55

40

50

50

Anglický jazyk

53

59

57

52

Člověk a jeho svět

56

44

50

52

Klíčové kompetence

62

33

49

51

Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (předpokladů) žáků ve třídě.
V Z3A jsou výsledky nadprůměrné ve všech testovaných oblastech, v Z3B děti pracují lépe, než by odpovídalo úrovni jejich kompetencí. Tradičně velmi pěkné jsou výsledky naší školy v anglickém jazyce.

Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.

 

Výsledky testování 5. tříd

Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo téměř 9000 žáků, v Praze to bylo 1643 žáků ze 32 základních škol.

Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.

Při porovnání studijních předpokladů a výsledků žáků v testu bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky odpovídají studijním předpokladům žáků.

Horšího výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově mírně pod průměrem. Průměrný výsledek žáci dosáhli ve všech tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, aplikační úlohy a problémy) i dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění) částech testů.

Pro nás je důležité zjištění, že je třeba více využít studijní potenciál žáků, protože by mohli pracovat lépe.

 

 

Percentil

 

Z5A

Z5B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

58

50

54

51

Matematika

53

35

44

49

Studijní předpoklady

57

54

 -

 -

 

Nadprůměrný je výsledek žáků v anglickém jazyce. Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň), přes 20 % žáků dosáhlo úrovně A2 (9. třída).

Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.

 

Výsledky testování 7. třídy

Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo kolem 4500 sedmáků i žáků odpovídajícího ročníku víceletých gymnázií, v Praze to bylo přes 871 žáků z 18 škol, které se nezalekly srovnávání v době po ukončení distanční výuky.

Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.

Porovnáním výsledků testů z českého jazyka s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván dobře a dosažené výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů. 

Také výsledky žáků naší školy v matematice jsou nadprůměrné, lepší než u 60 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).

Porovnáním výsledků testu z matematiky s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů. 

 

Percentil

 

Z7

(naše ZŠ)

všechny ZŠ

Český jazyk

64

50

Matematika

54

51

Studijní předpoklady

60

 -

 

Nadprůměrných výsledků žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a více než 30 % žáků již podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky dosáhla úrovně A2 (očekává se na konci 9. ročníku) a přes 30 % žáků dosahuje již nyní úrovně B1 (maturitní úroveň).

Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.


Vydáno: 30.5.2022 12:53 | 
Přečteno: 561x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent