Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: Aktuálně, Kavky Environmental Challenge

Zimní výzva - osobnosti přírody - vyhodnocení

Zimní výzva - osobnosti přírody - vyhodnocení

V zimní výzvě jsme se zaměřili na osobnosti přírody, seznámili se i s různými oceněními, která poukazují na zajímavé živočišné či rostlinné druhy, a jako výsledek našeho zkoumání, studia, tvoření a snažení jsme takové osobnosti nebo zajímavá místa zvolili i my, v naší škole.

Ve školce proběhla volba největších osobností spojených s přírodou a světem kolem nás. Děti jednoznačně zvolily „Sněhovou královnu“, kterou společně s paní učitelkou také vytvořily. Sněhová královna pro děti představuje symbol zimního období a zasněžené krajiny, která nám často venku chybí.

Na druhém stupni se „osobnostní výzva“ promítla prakticky do práce všech tříd díky výtvarné výchově. Po vzoru České ornitologické společnosti si žáci udělali vlastní anketu o Ptáka roku. Soutěžilo se v kategoriích jako: nejhustší peří, nejlepší pěvec, největší dravec, nejzábavnější pták a podobně. Opeření výherci byli vybráni hlasováním a můžete se na ně podívat v prvním patře, které je k této příležitosti tematicky vyzdobené, nebo na fotografiích.

Ptactvu se ve svých činnostech rovněž věnovala školní družina.

Šesté třídy se vydaly vlastní cestou a volily „nej parazita“. Ve skupinkách žáci vytvářeli prezentaci o vybraném parazitu. Toho měli představit a vyzdvihnout vlastnosti, které jsou důležité pro jeho přežití. Forma prezentací byla různá. Někdo zvolil klasickou power pointovou prezentaci, někdo měl nakreslené obrázky a jiní zvolili divadelní formu s písní. V 6.B získal nejvíce hlasů svalovec stočený a v 6.A vyhrála tasemnice…možná i díky následující chytlavé písni?
Já jsem tasemnice,
vylezu ti ze zadnice.
Vystraším i půl ulice,
ujíždím na tvé pizze.

Žáci vybírali nejen živočichy, ale také zajímavá místa. Mezi chráněnými územími to vyhrály u žáků 8. třídy Krkonoše. Tvůrci prezentace dokázali své spolužáky přesvědčit, že toto místo stojí za návštěvu.

J. Bartoš

 


Vydáno: 7.2.2023 11:11 | 
Přečteno: 527x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent