Děti ze školky si v chemické výzvě vyzkoušely jednoduchý pokus na barvení vajíček. I když se pokus v počátku nedařil dle představ, tak se paní učitelky nevzdaly a vymyslely jiný způsob, jak vajíčka obarvit.
Na zápory, ale i klady, které přináší chemie, se zaměřili žáci druhého stupně při výtvarné výchově.
V rámci hodin přírodopisu pozorovali žáci žížaly. Pro některé to bylo velmi intenzivní setkání s tímto tvorem, který je nepostradatelný pro celé lidstvo. Žížaly zkvalitňují půdy, a tím zlepšují podmínky pro růst rostlin a není pak zapotřebí používat chemická hnojiva.
V hodinách češtiny žáci pracovali s odbornými texty. Vyhledávali články o „chemii“, kterou používají v každodenním životě a zamýšleli se, jaký má vliv na životní prostředí i zdraví.
Střední škola se zaměřila na kosmetické přípravky. Jaký má vliv jejich výroba na životní prostředí a jestli neexistují přírodní alternativy.
J. Bartoš