II. Kategorie strávníků
Školní jídelna připravuje denně dvě jídla na výběr. Cena stravného pro jednotlivé kategorie se řídí podle věku dosaženého v daném školním roce. Ceny platné od 1.10. 2022.
skupina | věková kategorie | cena | výše měsíční úplaty |
A | 7-10 let | 33 Kč |
22 x 33,- = 726,- |
B | 11-14 let |
35 Kč |
22 x 35,- = 770,- |
C | 15 a více let |
37 Kč | 22 x 37,- = 814,- |
Žáci - cizí státní příslušníci (z EU i příslušníci zemí mimo EU) jsou stravováni za stejných cenových podmínek jako žáci - občané ČR.
III. Výdej stravy
|
den |
od | do |
Výdej obědů pro strávníky školy | Po - Pá |
11:40 | 14:00 |
Výdej obědů do jídlonosičů | Po - Pá | 11:20 | 11:40 |
Strava je připravována dle norem a technologických postupů pro školní stravování dané věkové kategorie, oběd je určen k okamžité spotřebě. Strava pro strávníky školy (žáky a zaměstnance) se připravuje pouze v době jejich pobytu ve škole a první den neplánované nepřítomnosti. Při ostatních absencích (nemoc, ředitelské nebo studijní volno apod.) není na stravování nárok. V případě zjištění neoprávněnosti využívání školního stravování bude finanční rozdíl (dotace na školní stravování) doúčtován.
IV. Platba stravného
Stravné lze hradit trvalým příkazem z bankovního účtu, poštovní poukázkou a ve výjimečných případech v pokladně školy. Platba musí být na účtu školy 75435041/0100 nejpozději do 20. předchozího měsíce s variabilním symbolem přiděleným jídelnou. Přeplatky stravného jsou vráceny na účet plátce v únoru a na konci školního roku. Není-li stravné uhrazeno včas, nemá strávník zajištěno stravování na následující měsíc. Podle § 5 odst. 4 vyhlášky č.107/2005 Sb., o školním stravování, zařízení školního stravování může stanovit zálohu na úplatu nejvýše na dva měsíce, nedohodne-li se se zákonnými zástupci nezletilého žáka nebo zletilým žákem jinak. Školní jídelna požaduje zálohu na 1 měsíc.
V. Přihlašování a odhlašování strávníků a jídel
- Na každý školní rok musí strávník vyplnit závaznou přihlášku. Vyplněním přihlášky a uhrazením stravného je automaticky přihlášen oběd číslo 1 a oběd číslo 2 si volí strávník 3 dny předem na boxu v jídelně nebo na www.strava.cz. Oběd číslo 2 se nevaří pokud se přihlásí méně jak 30 strávniků. Pro objednávání a výdej je třeba si zajistit v kanceláři jídelny identifikační kartu. Při ztrátě nebo zničení je nutné si koupit za stejných podmínek kartu novou.
- Pokud strávník kartu zapomene, je možné u vedoucí školní jídelny vyzvednout náhradní doklad ve vyhrazeném čase.
- Odhlašovat obědy lze do 7.30 hodin. Obědy se odhlašují telefonicky na tel. 241 090 239, na www.strava.cz nebo e-mailem (skolnijidelna@ksidlisti.cz). Neodhlášená strava je strávníkovi účtována.
- Ukončení stravování je nutné vždy oznámit vedoucí školní jídelny a zrušit trvalý příkaz v bance.
- V době prázdnin nebo volného dne stanoveného ředitelkou školy je každý strávník automaticky odhlášen.
- Odhlašování při hromadných akcích provádí vedoucí akce nejméně 5 pracovních dnů předem.
VI. Dietní stravování
Školní jídelna nezabezpečuje dietní stravování žáků. V odůvodněných případech umožní ředitelka školy na základě žádosti zákonných zástupců doložené lékařským potvrzením o nařízené dietě odlišný způsob stravování ve školní jídelně. Podávání stravy se řídí pokynem ředitelky školy. Školní jídelna nepřebírá zodpovědnost za kvalitu ani hygienickou nezávadnost přinesené dietní stravy.
VII. Registrace a evidence strávníků
Školní jídelna zpracovává pouze ty údaje subjektů údajů, u kterých disponuje právním důvodem zpracování. Údaje jsou zpracovány na základě nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) pouze v nezbytném rozsahu.
VIII. Úřední hodiny vedoucí ŠJ
pro strávníky | 11:55 - 12:15 |
12:45 - 13:05 |
|
13:30 - 13:50 |
|
pro zákonné zástupce žáků |
7:00 - 9:00 |
tel.: 241 090 239; skolnijidelna@ksidlisti.cz ; vedoucí ŠJ Holá
IX. Závěrečná ustanovení
Jídelní lístek je vyvěšen v jídelně, u hlavního vchodu do školy a zveřejněn na internetových stránkách školy na celý měsíc. Z provozních důvodů je změna jídelního lístku vyhrazena. Členové stravovací komise Klubu rodičů mají možnost kdykoliv navštívit jídelnu, ochutnat vzorek jídel, nápojů a seznámit se s provozem organizace výdeje oběda. Případné připomínky stravovací komise projednává s vedoucí školní jídelny a ředitelkou školy. Jestliže dojde v době výdeje oběda ke znečištění podlahy, za úklid zodpovídá pověřený pracovník školy. V době oběda je ve školní jídelně zajištěn pedagogický dozor. Bez dozoru nemají žáci do školní jídelny přístup.
X.dodatek provozního řádu - zajištění provozu školní jídelny v době mimořádných opatření nařízených vládou - vstup strávníka do jídelny a organizování stolování
V době mimořádných opatření školní jídelna připravuje 1. jídlo na výběr. Strávníci si musí obědy objednat v jídelně, protože nejsou automaticky přihlášeni. Přihlášky a odhlášky lze na www.strava.cz , skolnijidelna@ksidlisti. cz, tel 241090239.Odhlašovat obědy lze do 7,30 hod. Neodhlášený oběd propadá. Oběd nelze vyzvednout zákonným zástupcem. Výdej oběda je organizován po skupinách, tak, aby byl splněn doporučený počet osob v jídelně. Je vypracován harmonogram, aby bylo možné dodržet zákonem stanovenou délku výdeje. V jídelně je odebráním židlí nastaven vhodný počet současně se stravujících strávníků a dostatečný odstup mezi nimi. Výdejní pult je zajištěn igelitovu fólií, aby nedocházelo ke kontaminaci stravy a nápojů. Pracovníci školní jídelny mají povinnost používat dezinfekční prostředky, ochranné prostředky dýchacích cest a jednorázové rukavice. Pracovník jídelny předá strávníkovi tác s příborem, jídlem a pitím. Strávníci i pedagogický dohled musí mít roušku vyjma konzumace stravy. Roušku si odloží do vlastního sáčku. Veškeré nádobí včetně podnosů je strojně umýváno. Stoly v jídelně jsou po každé skupině dezinfikovány.