Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory

Články autora


< návrat zpět

Formuláře pro zápis do 1. třídy pro rok 2026/2027

     
 Zápisní lístek   168 kB  pdf doc
 Žádost o zápis dítěte k plnění povinné školní docházky  190 kB   pdf doc
 Žádost o přijetí k plnění povinné školní docházky dítěte před dosažením věku šesti let  163 kB  pdf doc
 Žádost o odklad školní docházky  162 kB  pdf doc
     

 

 

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 20.11.2025 11:18  •  Přečteno: 234x

Průvodce pro rodiče prvňáka

 
   
 Průvodce pro rodiče prvňáka  4 MB  pdf
     

 

 

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 19.11.2025 11:27  •  Přečteno: 7x

Odklad školní docházky - aktuální změny

Pro děti narozené od 1.4.2020 do 31.8.2020 platí dosavadní pravidla. Zákonný zástupce v době zápisu písemně požádá o odklad povinné školní docházky a k žádosti doloží doporučující posouzení příslušného školského poradenského zařízení (ŠPZ) a lékaře (dostačuje doporučení pediatra). 

Pro děti narozené od 1.9.2019 do 31.3.2020 dochází k omezení a zpřísnění pravidel následujícím způsobem:
- k žádosti o odklad povinné školní docházky musí zákonný zástupce doložit doporučující posouzení odborného lékaře - specialisty (dětský neurolog, foniatr, onkolog apod., nemůže to být pediatr) nebo klinického psychologa o tom, že zdravotní stav dítěte dlouhodobě neumožňuje jeho účast ve vyučování.
Dále musí být žádost doložena doporučujícím posouzením ŠPZ (PPP nebo SPC) - toto doporučení však nelze bez lékařského posudku prakticky vydat.
ŠPZ musí takovému dítěti doporučit podpůrné opatření spočívající v individuálním vzdělávacím plánu.

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 18.11.2025 15:23  •  Přečteno: 1039x

Co by mělo dítě umět před nástupem do školy

Dítě musí být přiměřeně tělesně i duševně vyspělé.

Co by mělo dítě umět před nástupem do školy?

  • správně mluvit, vyslovovat, neplést a nezaměňovat hlásky
  • umět vyprávět krátký příběh
  • soustředit pozornost – poslouchat pohádku, hrát si se stavebnicí 10-20 minut
  • umět nakreslit jednoduchý geometrický obrazec, dokázat napodobit tvar
  • správně držet tužku v tzv. „špetce“
  • znát většinu barev
  • umět se orientovat v prostoru (dole, vlevo)
  • rozumět základním pojmům souvisejícími s časem (zítra, ráno)
  • je schopné spolupracovat s vrstevníky
  • umět přiměřeně komunikovat s dospělými, je ochotné se podřídit cizí autoritě

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 18.11.2025 15:01  •  Přečteno: 944x

Doporučení k zápisu do 1. třídy – MŠMT ČR

Vážení rodiče,

chcete-li ulehčit svému dítěti vstup do 1. třídy, využijte, prosím, několik důležitých doporučení:

  • Věnujte dítěti při rozhovoru soustředěnou pozornost.
  • Vyprávějte a čtěte dítěti, protože televize vás nenahradí.
  • Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi.
  • Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí, zvířat a rostlin.
  • Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte.
  • Upevňujte prostorovou orientaci dítěte a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, vzad, za…
  • Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování.
  • Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou.
  • Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi.

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 18.11.2025 14:58  •  Přečteno: 1083x

Kontakt na pedagogicko-psychologickou poradnu

Pedagogicko-psychologická poradna pro Prahu 1, 2, 4
Francouzská 260/56
101 00 Praha – Vinohrady

Tel.:

267 997 030
224 914 192
224 228 403

e-mail: poradna@ppppraha.cz

www: http://www.ppppraha.cz

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 18.11.2025 14:57  •  Přečteno: 1614x

Proč si vybrat naši školu ?

Škola Kavčí hory se nachází v klidném a bezpečném prostředí a poskytuje vzdělání dětem od 3 do 19 let.

Spolužití 3 škol „pod jednou střechou“ učí děti nejen vědomostem a dovednostem, které se od školy očekávají, ale navíc posiluje jejich smysl pro toleranci a odpovědnost za vlastní jednání.

Škola má dlouhou tradici, základní vzdělání poskytuje již 60 let.

Pedagogický sbor je věkově vyvážený.

Podporujeme nejen všestranný rozvoj dítěte, ale i prevenci sociálně patologických jevů, bezpečné vnitřní klima školy.

Školní vzdělávací program „Optimální škola“ akcentuje zodpovědný přístup ke vzdělávání každého jedince, jazykovou, čtenářskou, finanční a informační gramotnost. Anglický jazyk vyučujeme povinně od 1. třídy a moderní výukové technologie, včetně PC, žáci využívají též již od vstupu do školy.

Jazykové vzdělávání diferencujeme podle nadání žáků, druhý cizí jazyk (RJ, ŠJ, NJ, FJ,IT) vyučujeme od 6. ročníku, povinně od 8. ročníku.

Pro zájemce o vzdělávání na naší škole organizujeme program „Zvykáme si na školu.“ 

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 18.11.2025 14:56  •  Přečteno: 1427x

Spádová oblast Školy Kavčí hory

OBECNĚ ZÁVAZNÁ VYHLÁŠKA

o školských obvodech základních škol

 

Zastupitelstvo hlavního města Prahy se usneslo dne 23. 3. 2023 vydat podle § 44 odst. 3 písm. d) zákona č. 131/2000 Sb., o hlavním městě Praze, a § 178 odst. 2 písm. b) zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), tuto obecně závaznou vyhlášku:

§ 1

Školské obvody základních škol zřízených městskými částmi jsou stanoveny v příloze k této vyhlášce.

§ 2

Obecně závazná vyhláška č. 5/2022 Sb. hl. m. Prahy, o školských obvodech základních škol, se zrušuje.

§ 3

Tato vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. dubna 2023.

 

Doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. v. r.

primátor hlavního města Prahy

 

MUDr. Zdeněk Hřib v. r.

1. náměstek primátora hlavního města Prahy

 

Škola Kavčí hory – Mateřská škola, Základní škola a Střední odborná škola služeb, Praha 4,

K Sídlišti 840:

  • Dvouramenná
  • K Sídlišti
  • Kaplická
  • Ke Hlásce
  • Milevská – č. sudá 2–14
  • Na hřebenech I – č. o. lichá 1–9, sudá č. 10 a nižší
  • Na hřebenech II – č. o. lichá 9 a nižší
  • Na vrstvách
  • Nad cihelnou
  • Nad kolonií
  • Nad Ondřejovem
  • Nad Pekařkou
  • Nad vrstvami
  • Pod Pekařkou
  • Pujmanové – č. p. 870–874
  • V Ondřejově
  • V rovinách – lichá č. o. 53–129, sudá č. 8–58
  • Za Pekařkou

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 18.11.2025 14:53  •  Přečteno: 1700x

Příjímací řízení 2025/2026 - obecné informace

Obory:

  • Veřejnosprávní činnost 68-43-M/01, čtyřleté denní studium ukončené maturitou
  • Sociální činnost 75-41-M/01, čtyřleté denní studium ukončené maturitou


V příštím roce škola plánuje otevření dvou tříd (1 třída oboru Veřejnosprávní činnost, 1 třída oboru Sociální činnost).
Uchazeči budou vybíráni podle výsledku jednotné přijímací zkoušky a vzhledem ke zvolené prioritě.

V loňském školním roce jsme obdrželi 178 přihlášek na obor Veřejnosprávní činnost, poslední přijatý uchazeč získal 45 bodů.

Na obor sociální činnost si podalo přihlášku 176 uchazečů, poslední přijatý uchazeč získal 33 bodů.

Škola je bezbariérová, integruje zdravotně postižené žáky.

Zdravotní stav uchazečů musí umožnit studium odborných předmětů. Potvrzení lékařem nepožadujeme.

Absolventi oboru Veřejnosprávní činnost se uplatní v rámci působnosti územních, ústředních nebo jiných orgánů státní správy a samosprávy jako referent státní správy nebo referent samosprávy. Zajišťuje odborné činnosti nebo ucelené agendy, například v oblasti hospodaření s majetkem obce, vedení evidencí podle závazně platných předpisů, vedení agend správních a samosprávních komisí, práce související s vystavováním úředních dokladů, s určováním, vyměřováním a vybíráním dávek a poplatků, se správním řízením a podobně. Získané ekonomické a právní vzdělání mu umožní uplatnit se i v občanském a podnikatelském sektoru pro výkon ucelených ekonomických a správních agend.

Absolventi oboru Sociální činnost se uplatní jako pracovník sociálních služeb v různých ambulantních nebo pobytových zařízeních a v terénních službách, při poskytování sociální pomoci dětem i dospělým. Má vědomosti a dovednosti potřebné pro zajišťování přímé péče a osobní asistence klientům, pro podporu jejich soběstačnosti a sociální aktivizaci. Má také vědomosti a dovednosti uplatnitelné v managementu sociálních služeb. Získá odbornou způsobilost pro vázanou živnost Péče o dítě do tří let věku v denním režimu dle přílohy č. 2 Zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů.

Škola navíc poskytuje široký vzdělávací základ jako předpoklad pro zaměstnání i další studium. Znalost práva, ekonomiky, účetnictví, psychologie, pedagogiky, dvou jazyků (volba z Aj, Nj, It, Šp, Fr, Rj) a výpočetní techniky umožňuje široké uplatnění i v jiných úsecích činnosti státního sektoru a podnikatelské sféry. Žáci si mohou jako nepovinný předmět profilové části maturitní zkoušky zvolit i další cizí jazyk nebo výpočetní techniku.

Budova školy je po celkové rekonstrukci, učebny jsou vybaveny moderní technikou (např. interaktivní tabule, videodataprojektory, audiovizuální technika). Škola má vybavené 4 pracovny počítačů, včetně napojení na vysokorychlostní internet, jazykové učebny - laboratoře, dvě tělocvičny, sportovní víceúčelové hřiště, možnost školního stravování s výběrem ze dvou jídel. Pořádá poznávací tuzemské i zahraniční zájezdy, lyžařský a adaptační kurz.

Součástí výuky je také systém odborných praxí, které studenti vykonávají ve státním i soukromém sektoru (např. PSSZ, FÚ, Centrum sociální a ošetřovatelské pomoci, IMS ...).

Škola má statut Fakultní školy Pedagogické fakulty, Přírodovědecké fakulty a Teologické fakulty Univerzity Karlovy.

Výchovný program je zaměřen i na oblast protidrogové prevence, sexuální výchovy, zdravého životního stylu, environmentální výchovy, společenské výchovy včetně spolupráce s odbornými institucemi a organizacemi.Ve škole funguje centrum poradenských služeb (školní psycholog, speciální pedagog, výchovný poradce, metodik prevence sociálně patologických jevů). Studenti se pravidelně účastní řady humanitárních akcí (např. Květinový den, Den boje proti AIDS, Kolíčkový den pro nadaci jedličkova ústavu,...). Na řízení školy se podílí i studentská rada.

Absolventi školy získávají střední vzdělání s maturitní zkouškou pro výkon specifických činností v oblasti sociálních a veřejnosprávních služeb. Mohou se také ucházet o studium na VŠ, VOŠ a v dalších formách pomaturitního studia. Škola pořádá pro další studium přípravné kurzy.

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 3.11.2025 11:59  •  Přečteno: 537x

Maturitní zkouška 2026

 

Ředitelka školy stanovila:

 

  1. Podobu maturitních zkoušek ve školním roce 2025/2026 pro obory vzdělávání veřejnosprávní činnost a sociální činnost.

    Přílohou dokumentu je Informace MŠMT o standardizovaných jazykových zkouškách, kterými lze nahradit jednu povinnou a jednu nepovinnou zkoušku z cizího jazyka v profilové části MZ.


    Organizace maturitní zkoušky ve školním roce 2025/2026

     

  2. Maturitní seznam literárních děl pro ústní zkoušku z českého jazyka včetně kritérií pro sestavení žákovského seznamu

     Školní seznam četby   297 kB
     pdf
         
  3. Témata ústních zkoušek profilové části MZ

     VES témata Právo  127 kB
     pdf
     VES témata Veřejná správa  197 kB  pdf
     SOC témata Pedagogika a Psychologie  272 kB  pdf
     SOC témata Sociální péče  154 kB  pdf
     VES témata AJ  171 kB  pdf
     SOC témata AJ  171 kB  pdf
         
  4. Informace k profilové části maturitní zkoušky - hodnocení ústních zkoušek, písemných prací a praktické maturitní zkoušky 

     Kritéria hodnocení profilové části  197 kB
     pdf
     VES kritéria hodnocení PMZ  148 kB  pdf
     SOC kritéria hodnocení PMZ  151 kB  pdf
     Kritéria hodnocení CJL
     161 kB  pdf
     Kritéria hodnocení CIJ  158 kB  pdf
         

 

Informace o maturitní zkoušce naleznete na stránkách maturita.cermat.cz, další informace pak na facebookovém profilu Udělám maturitu.

Aktuální informace pro maturanty zveřejňujeme průběžně na našem webu v aktualitách a v záložce maturita.

 

 Novela maturitní vyhlášky ve znění účinném od 1. 9. 2025  3 296 kB
 pdf
 Novela školského zákona ve znění účinném od 1. 9. 2025  1 553 kB  pdf
     

 

 

 

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 23.9.2025 14:54  •  Přečteno: 84x

Organizace maturitní zkoušky ve školním roce 2025/2026

Na základě vyhlášky č. 177/2009, v platném znění, a v souladu s ustanovením § 79 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (Školský zákon), v platném znění, stanovuji podobu maturitních zkoušek pro šk. r. 2025/2026 takto:

 

Obor vzdělávání 68-43-M/01 Veřejnosprávní činnost

Maturitní zkouška se skládá ze společné a profilové části.

 

Zkušebními předměty společné části maturitní zkoušky jsou:

1. Český jazyk a literatura – didaktický test

2. Volitelný předmět

a. Cizí jazyk dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 44 %)

b. Matematika – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 33 %)

3. Nepovinné předměty

a. Cizí jazyk dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 44 %)

b. Matematika – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 33 %)

c. Matematika rozšiřující – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 33 %)

Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět nemůže být shodný s volitelným předmětem společné části.

 

Zkušebními předměty profilové části maturitní zkoušky jsou:

1. Český jazyk a literatura – písemná práce a ústní zkouška

2. Cizí jazyk (pokud si jej žák zvolil ve společné části MZ) dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk (shodně se společnou částí) – písemná práce a ústní zkouška

3. Praktická zkouška z odborných předmětů (veřejná správa, právo, praktikum z veřejné správy) - praktická zkouška

4. Právo – ústní zkouška

5. Veřejná správa – ústní zkouška

6. Nepovinné předměty

a. Cizí jazyk dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk – písemná práce a ústní zkouška

b. Dějepis – ústní zkouška

c. Základy společenských věd – ústní zkouška

d. Psychologie – ústní zkouška

Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět cizí jazyk nemůže být shodný s povinným předmětem společné a profilové části

 

 

Obor vzdělávání 75-41-M/01 Sociální činnost

Maturitní zkouška se skládá ze společné a profilové části.

 

Zkušebními předměty společné části maturitní zkoušky jsou:

1. Český jazyk a literatura – didaktický test

2. Povinně volitelný předmět

a. Cizí jazyk dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 44 %)

b. Matematika – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 33 %)

3. Nepovinné předměty

a. Cizí jazyk dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 44 %)

b. Matematika – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 33 %)

c. Matematika rozšiřující – didaktický test (hranice pro úspěšné vykonání 33 %)

Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět nemůže být shodný s volitelným předmětem společné části.

 

Zkušebními předměty profilové části maturitní zkoušky jsou:

1. Český jazyk a literatura – písemná práce a ústní zkouška

2. Cizí jazyk (pokud si jej žák zvolil ve společné části MZ) dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk (shodně se společnou částí) – písemná práce a ústní zkouška

3. Praktická zkouška z odborných předmětů (sociální péče, sociální politika a služby, pedagogika) - praktická zkouška

4. Pedagogika a psychologie – ústní zkouška

5. Sociální péče – ústní zkouška

6. Nepovinné předměty

a. Cizí jazyk dle volby žáka – anglický, německý, francouzský, španělský, ruský jazyk – písemná práce a ústní zkouška

b. Právo – ústní zkouška

c. Matematika – ústní zkouška

Žák si může vybrat až 2 nepovinné zkoušky. Nepovinný předmět nemůže být shodný s povinným předmětem společné a profilové části.

 

Bližší podrobnosti:

Jednu povinnou a jednu nepovinnou zkoušku z cizího jazyka v profilové části maturitní zkoušky lze podle §81, odst. 6 školského zákona nahradit výsledkem standardizované jazykové zkoušky dokládající jazykové znalosti žáka na úrovni B1 nebo úrovni vyšší podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Uznatelné standardizované zkoušky jsou uvedeny v příloze.

 

Ke složení maturitní zkoušky je nutné úspěšně vykonat všechny povinné zkoušky společné i profilové části.

 

 Informace MŠMT o standardizovaných jazykových zkouškách   403 kB
 pdf
 Žádost o nahrazení MZ z CIJ certifikátem - vzor  14 kB  docx
     

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 23.9.2025 14:39  •  Přečteno: 120x

Informace o platbách od školního roku 2025/26

 

Vážení rodiče, zákonní zástupci,

 

právě přecházíme na nový systém evidence plateb. Od školního roku 2025/26 budeme evidovat platby v systému Bakaláři. Pro vás to bude mnohem komfortnější. V jednom systému, pod jedním přihlášením, které už znáte, uvidíte předpisy plateb, platby (i dosud neuhrazené). Budete moci snadno uhradit platbu prostřednictvím QR kódu. Už žádné ztracené a zapomenuté lístečky :-)

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 12.9.2025 11:21  •  Přečteno: 186x

Fotbalový kroužek

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 3.9.2025 9:35  •  Přečteno: 141x

Věda nás baví

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 31.8.2025 10:56  •  Přečteno: 125x

Veselá věda

Autor: Martin Vocílka  •  Vydáno: 31.8.2025 10:53  •  Přečteno: 149x

Strana:  1 2 3 4 5 6 7 8 9   další » ... 38

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent