Dne 11. září 2013 jsme navštívili památník Karla Čapka ve Staré Huti nedaleko Dobříše. Se vstupem do areálu jsme měli pocit, jako by na nás dýchla atmosféra minulého století. Vítala nás krásná anglická zahrada, uprostřed níž stál autentický dům Karla Čapka. Budovou nás provedla příjemná paní průvodkyně, která nás detailně seznámila nejen se životem Karla Čapka, ale i se životem jeho rodiny a nejbližších přátel. V expozici jsme si mohli prohlédnout dobově zařízenou pracovnu Karla Čapka a některé zajímavé předměty, vztahující se k jednotlivým etapám jeho života, například jeho vysvědčení, dobové výtisky knih, fotografie, které sám nafotil ale i figurky šachů okousané od Dášenky.
Kromě expozice Karla Čapka jsme navštívili i expozici Ferdinanda Peroutky, který byl Čapkovým velice blízkým přítelem. Prohlídku budovy jsme zakončili krátkým videem o tom, Jak pejsek s kočičkou myli podlahu.
Krátce jsme si odpočinuli v zahradě a poté jsme si mohli vybrat, jestli pojedeme domů nebo navštívíme naučnou stezku Karla Čapka. Ať tak, či tak, každý z nás odcházel s novými poznatky a vlastními dojmy v kapse.
Studenti S4.A a S4.B
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.