Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Plán ŠD

Od 16.3. do 27.3.2009

Vítáme Jaro!!!!!

Pranostika - Skřivan si v březnu musí vrznout i kdyby měl zmrznout.

 

Přísloví - Jaro nechodí jen po horách,ale i po lidech.

Hádanka - Kdo sítě loví,ale do vody nevkročí?

Báseň

Sněženka (F. Hrubín)                                                       

Táta včera na venku,
našel první sněženku,
vedle petrklíč,
zima, už je pryč!

Budeme si -  hrát,povídat,zpívat,tancovat,malovat,číst,soutěžit (vše bude spojeno s jarem)

Jaro (zastarale Vesna) je jedno ze čtyř ročních období. V mírném pásu se vyznačuje začátkem vegetativní aktivity rostlin a zvýšením aktivity živočichů. Prodlužují se dny, otepluje se. Do jara patří měsíce březen, duben, květen.

 

 Časové vymezení

Astronomické jaro začíná jarní rovnodenností (na severní polokouli zpravidla 20. března, na jižní 23. září) a končí letním slunovratem (na severní polokouli zpravidla 21. června, na jižní 21. prosince). Termíny počátku a konce mohou být o dva dny posunuty kvůli nepravidelnostem souvisejícím s přestupnými roky.

V meteorologii jsou souhrnným termínem jaro označeny měsíce březen, duben a květen (září, říjen a listopad na jižní polokouli).

 

 Jiné podnebné pásy

Rozdělení roku na jaro, léto, podzim a zimu je zřetelně vidět pouze v oblasti mírného a subarktického pásu. V oblasti tropů roční doby v podstatě neexistují, v subtropech může být rok rozdělen zpravidla na dvě období - období dešťů a období sucha, v okolí severního a jižního pólu je po celý rok zimní počasí (hrají zde ovšem velkou roli polární den a noc).

Komunikativní kruh - "Nenič " / věci jsou němé,nemohou volat o pomoc ani se jinak bránit / Ten, kdo je niči,neni vůbec hrdina.

                                        "Chránit " / ochrana přrody,věcí a lidí /

Vítáme jaro (21.3.)

- budeme vyrábět Moranu a učit se písničky k vynášení zimy              

Zobrazit obrázek v plné velikosti

                                       

 

 

V řadě obcí navazují v současnosti na dávné tradice obchůzkových obyčejů jarního období, jejichž účelem bývalo přání ovlivnit zdar a úspěch nového vegetačního období, nové úrody, nového života. Nemůžeme samozřejmě očekávat, že jestliže se někde staneme svědky konání tradičního výročního obyčeje, uvidíme totéž, co takový obyčej obnášel třeba před sto nebo více lety. Vidíme to, co takový obyčej obnáší dnes, to, jak mu současní lidé rozumějí, to, co od něho očekávají i to, co vlastním způsobem do obyčeje vložili z tradovaných, ale i z nově načerpaných vědomostí, neboť právě současnost poskytuje svou nabídkou informací nesčetně zdrojů poznání a inspirace. Zároveň jsme ale také svědky přirozeného fungování tradice, díky níž se staletími přenáší povědomí o konkrétním obyčeji a o jeho základních indiciích. Součástí akce je vždy průvod s tradiční figurínou Morany, symbolu zimy, její vhození do potoka a návrat do vsi s lítečkem, symbolem jara.

Lítečko je zelená ozdobená větev.

010.jpg, 55 kB

Pozor Pozor !!!

18.března od 14:00 do 15:00 hodin se bude ve školní družině konat " Kuličkiáda "

Prosíme rodiče s předstihem,aby dětem koupili jeden pytlík kuliček (nakoupite v hračkářství).

25.března od 14:00 do 15:00 hodin budeme soutěžit o nejkrásnější lítečka.

Vaše vychovatelky ŠD

 


Vydáno: 7.3.2009 16:37 | 
Přečteno: 5762x | 
 | Hodnocení:

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent