Během středečního dne jsme si všichni hráli a povídali, abychom se navzájem lépe poznali.
V ranní družině jsme ve čtvrtek s dětmi vyrobily " Schránku důvěry " a vysvětlily si, k čemu bude tato schránka sloužit / na různé nápady, připomínky, ale i na stížnosti dětí vůči kamarádům ze školní družiny a na připomínky, kritiku a stížnosti vůči p. vychovatelkám......ano, někdy se může stát, že i paní vychovatelka udělá chybu a dítě se pak může cítit ukřivděné... i o tom je dobré si pohovořit nebo si to navzájem vysvětlit, pokud má být dobrá komunikace, tak nejen mezi rodiči a námi, ale i mezi dětmi a námi....../.
Hned po obědě jsme děti opět seznámily s bezpečností při jejich odchodu ze školní družiny/ opět se stalo, že 2 děti si vzaly tašky a že půjdou čekat na rodiče do šatny, ale nebojte se, jsme tu my a ohlídáme si to /. Ale prevence je důležitá, takže jsme opět poučovaly a se staršími dětmi jsme opět vytvořily různé scénky odchodů ze školní družiny a říkaly si, co je správné a co je špatné a hlavně proč je to špatné. Opět prosím Vás rodiče, hlavně prvňáčků, aby jste o tom s dětmi doma opět promluvili. Než se jim to do hlaviček vštípí bude ještě chvíli trvat. My se o to budeme snažit každý den.
Dále prosím rodiče alergických dětí/ zejména prvňáčků, kterých je letos hodně, navíc alergických dětí neustále přibývá /, aby dětem zdůraznili, co smí a nesmí a aby u oběda moooc nahlas paní vychovatelkám u oběda zdůrazňovaly, že jsou alergické a na co. Pokud i nebudeme vědět, z čeho se daný oběd skládá nebo jestli to neobsahuje složku, na které je dítě alergické, p. hospodářka školní jídelny nám to ráda řekne. Snažíme se na to pamatovat / starší děti s námi v tomto bezvadně spolupracují, kolikrát se ptají i na složení zmrzliny, která je někdy po obědě ve ŠJ k dispozici...../, ale dětí je ve školní družině 120 a někdy za naší nepřítomnosti může být i zástup a tak se musíme všemi silami snažit, aby nám v tomto pomáhaly děti a naučily se, jak říkáme " řvát už dopředu"....nevím, jestli to můžu, mám alergii.......nebo mám alergii na oříšky, nejsou tam?? /. Moc nám tím pomůžete a děkujeme Vám za spolupráci.
Po přečtení pohádky, aby jsme po obědě měli všichni taky trošku klidu , si děti vyrobily tzv. " Zážitkový větrník ". Děti si ho vyrobily a pomalovaly podle zážitků z prázdnin a někteří podle toho, jakou měly náladu, tzv. " Náladový větrník". / naštěstí se na něm objevovaly samé kytičky, sluníčka, lístky, stromy /.
Využily jsme toho, že děti práce bavila, daly jsme jim papíry a vysvětlily jim, jak se dá z obdelníku udělat čtverec/ takže se vlastně učily geometrické tvary, aniž o tom věděly, že se učí /, ze čtverce jsme jim poté ukázaly, že se dá udělat po složení i trojúhelník, nebo více trojúhelníků / navzájem si i pomáhaly skládat /.
Starší děti jim pak pomohly s kompletací větrníku a společně na školní zahradě hledaly větvičky, aby měly větrník na co uvázat. Všem se práce líbila a bylo to i vidět na povedených větrnících.
Proč byl zvolen právě tento výrobek???
Proč?? Dostupný materiál / papír /, nůžky, lepidlo, drátek, korálek, spadlá větvička, lepidlo, fixy nebo pastelky, dodržujeme základní a jednoduchý pracovní postup,osvěžujeme si dovednosti z minulého období, vyprávíme si při tom, co kdo prožil o prázdninách a nebo jak se momentálně cítí,řešíme nějaký problém, komunikujeme mezi sebou, komunikujeme s nováčky a tím je lépe poznáváme a oni nás, kompletujeme, zdobíme, pomáháme si navzájem.
Všichni byli poučeni o bezpečnosti práce s nůžkami. / příště už jen BOZP - bezpečnost a ochrana zdraví při práci /.
Děkujeme dětem ze třetí a čtvrté třídy za pomoc při kompletaci výrobků a P. Karalovi / z 2. třídy /za pomoc a ochotu pomáhat prvňáčkům.
Děkujeme p. Čudové za nabídnutou pomoc na akci, která bude následovat. / o tom až později /.
Děkujeme rodičům, kteří nám již dodali pomůcky do ŠD a papíry/ ve ŠD jich není nikdy dost/, moc si Vaší spolupráve vážíme.
Vaše vychovatelky ŠD.