Dnes jsem s 2.A strávila krásné dopoledne. Napřed jsme měli český jazyk, potom matematiku. Venku bylo krásné počasí a tak jsme vyrazili na nádvoří školy.
A co se dělo dál???
Z oken se na nás začali koukat nejen vyučující, ale i žáci a studenti.
Co dokáže papír? ....aneb výrazové možnosti papíru.....o tom jsme se dnes přesvědčili...
Nashromáždili jsme velkou hromadu starých novin, společně z jednotlivých novinových listů mačkáním vytvořili koule - procvičovali prsty, motoriku (trhání listů, mačkání)
Vysypali jsme hromadu papírových koulí na betonový stůl na nádvoří školy a udělali jsme okolo něho kruh.
Děti papírem šustili, vyhazovali ho, chodili a váleli se v něm, v papírové hromadě: papírový déšť, koulování, papírová koupel apod.
Po každé činnosti děti nahrnuly koule opět doprostřed kruhu .
Papírový orchestr
Rytmická hra s papírovými koulemi - děti si vzaly do každé ruky kouli a třením nebo "boucháním" o sebe udávaly různý rytmus - pochod, "valčík" apod.
Mohly doplňovat citoslovci, slovy, doprovodit rytmicky píseň.
Zvuková podoba papíru
Zde děti pracovaly ve skupinkách - zvukové hádanky - jedna skupina tvoří zvuk, druhá skupina otočená zády poslouchá zvuk a hádá, co zvuk představoval .
Příklady hádanek: déšť, bouře, sopka, vodopád, chůze v listí, rozbalování bonbónu,....
Poté jsme všechny papíry sebrali a dali do pytle.
Příští týden nás čeká ještě papírová plastika. Tu jsme dnes nestihli.
Po důkladném využití všech možností a her s papírovými koulemi využijeme zmačkaný papír k výtvarné hře.
Skupinky dětí budou vytvářet sochy - jednotlivé koule spojovat k sobě izolepou, děti pak svůj artefakt představí, mohou je oživit atd.
A my ostatní pak budeme hádat.....Co to je????
Tak uvidíme, jak se nám bude dařit.
Martina Bímová a děti ze 2.A
P.S. Joooo a pak ještě byla teplá sprška!!!!!
P.S.2...Děkuji Jarce Pachlové, která mě na tuto myšlenku přivedla a dala inspiraci.