Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Co dokáže papír????

aneb výrazové možnosti papíru

Dnes jsem s 2.A strávila krásné dopoledne. Napřed jsme měli český jazyk, potom matematiku. Venku bylo krásné počasí a tak jsme vyrazili na nádvoří školy.
A co se dělo dál???
Z oken se na nás začali koukat nejen vyučující, ale i žáci a studenti.


Co dokáže papír? ....aneb výrazové možnosti papíru.....o tom jsme se dnes přesvědčili...
Nashromáždili jsme velkou hromadu starých novin, společně z jednotlivých novinových listů mačkáním vytvořili koule - procvičovali prsty, motoriku (trhání listů, mačkání)
Vysypali jsme hromadu papírových koulí na betonový stůl na nádvoří školy a udělali jsme okolo něho kruh.
Děti papírem šustili, vyhazovali ho, chodili a váleli se v něm, v papírové hromadě: papírový déšť, koulování, papírová koupel apod.
Po každé činnosti děti nahrnuly koule opět doprostřed kruhu .
Papírový orchestr
Rytmická hra s papírovými koulemi - děti si vzaly do každé ruky kouli a třením nebo "boucháním" o sebe udávaly různý rytmus - pochod, "valčík" apod.
Mohly doplňovat citoslovci, slovy, doprovodit rytmicky píseň.

Zvuková podoba papíru
Zde děti pracovaly ve skupinkách - zvukové hádanky - jedna skupina tvoří zvuk, druhá skupina otočená zády poslouchá zvuk a hádá, co zvuk představoval .
Příklady hádanek: déšť, bouře, sopka, vodopád, chůze v listí, rozbalování bonbónu,....

Poté jsme všechny papíry sebrali a dali do pytle.

Příští týden nás čeká ještě papírová plastika. Tu jsme dnes nestihli.
Po důkladném využití všech možností a her s papírovými koulemi využijeme zmačkaný papír k výtvarné hře.
Skupinky dětí budou vytvářet sochy - jednotlivé koule spojovat k sobě izolepou, děti pak svůj artefakt představí, mohou je oživit atd.
A my ostatní pak budeme hádat.....Co to je????

Tak uvidíme, jak se nám bude dařit.

Martina Bímová a děti ze 2.A

 

 

 

P.S. Joooo a pak ještě byla teplá sprška!!!!!

P.S.2...Děkuji Jarce Pachlové, která mě na tuto myšlenku přivedla a dala inspiraci.


Vydáno: 10.6.2011 20:29 | 
Přečteno: 5179x | 
 | Hodnocení:

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent