Dnes jsme se věnovali tomuto tématu a musím Vám povědět, že obzvláště holčičky se moc těšily. Myslely si, že si budeme ústa malovat rtěnkou a tak se na to patřičně vybavily/ rtěnky a lesky, konturovací tužky/. Tu radost jsem jim nemohla pokazit a tak jsme nějaké otisky úst přenesly i na papír. Potom jsme si povídali o mléčných zubech, o stálých zubech, o dutině ústní a funkci jazyka.....Děti se krásně rozpovídaly o tom, jak často si čistí zuby a čím /některé měly s sebou i zubní kartáčky buď mechanické a někteří nám přinesli ukázat i kartáčky elektrické /.
Dozvěděli jsme se, jakou mají rády zubní pastu, co už u zubního lékaře zažili apod. Myslím si, že toto téma bylo pro ně zatím nejzajímavější, protože jsme se o zážitcích z návštěvy u zubního lékaře bavily ještě po odpolední svačině. Aby toho nebylo málo, zahráli jsme si scénku na lékaře, jak prohlíží dítěti zub a najde zubní kaz.
Moc nás pobavil všechny jeden žák, který nenazval plombu jinak, než šerifovou hvězdičkou....asi proto, aby se malé dítě nebálo..Pan doktor dítěti radil, jak se má lépe starat o svůj chrup, aby příště žádného "červa nenašel" a že má za půl roku přijít na kontrolu. Další děti nám předvedly, jakou funkci má náš jazyk, že rozmíchává v puse potravu, zuby, že jí zase rozmělní a potom slinné žlázy pomáhají, abychom sousto dobře polknuli. Nejzajímavější poznatek jsme se dozvěděli od žákyně 2. třídy. Ohromila nás tím, že uprostřed na sliznici tvrdého patra je patrový šev a série nízkých valů (rugae), které brání vypadávání sousta z ústní dutiny.To nikdo z nás opravdu nevěděl.
Těšíme se na další odpoledne, až si budeme povídat o našem těle a dalších jeho orgánech.