Budeme -si povídat o cestě do školy a domů
- se ptát na bezpečnost cesty každého z nás do školy
- zajímat se o dopravní značky v našem okolí
- procházet se po okolí a určovat základní dopravní značky a pochopit jejich význam / o čem nás informují, co nám nařizují, co nám dovolují /
- hledat smysl dopravního značení, např. přechodů pro chodce/zeber/ na ulici, semaforů na křižovatkách atd.
- budeme na vycházce sledovat dodržování pravidel silničního provozu na těchto místech a uvědomovat si chyby, které udělali řidiči i chodci / jsou to i příčiny častých dopr. nehod/
- soutěžit ve znalosti dopravních značek
-vyrábět dopravní značky z papíru
- do plánku města doplňovat dopravní značky a zdůvodňovat jejich umístění
- v tělocvičně si zahrajeme na policisty, chodce, atd.
- se snažit orientovat na mapě, hledat na internetové fotomapě / náš dům, školu, nemocnici /
- vyhledávat různá spojení / vlakem, busem, tamvají, atd. /
- plánovat nejkratší cestu ze školy domů
- plánovat cestu na vlakové či autobusové nádraží / s použitím mapky města budeme popisovat cestu a hledat orientační body na naší cestě /
- se rozhodovat společně, odkud by jsme vyjeli,
- vyhledávat spojení do různých míst / s pomocí internetu /
- výtvarně znázorňovat různé dopravní prostředky
- společně vyrábět dopravní pexeso
- kontrolovat vybavení kol / co na našem kole nesmí chybět /
- si hrát na přepravu metrem v roli cestujícího dítěte, dospělého, revizora, atd.
Příklad zákazových dopravních značek