Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Práce a postřehy III (aneb deváťáci na Kampě)

Muzeum Kampa navštívily i obě deváté třídy, lektorské oddělení pro ně přichystalo program Umění a iluze. Zde jsou jejich názory a také fotky z dílny.

Sedmáky bohužel zaskočil vytrvalý déšť, ve kterém se minuli se slečnou lektorkou, a absolvovali pouze individuální prohlídku expozic, což je "nijak neuchvátilo". Vzhledem k náročnosti vystavovaných děl to však nepřekvapí. Třeba navštíví program "Strojovna" někdy v budoucnu.

 

...Díla vystavená v muzeu povětšinou působila, že vystupují do prostoru a vytvářela trojrozměrný efekt. Název našeho programu Umění a iluze byl velice výstižný, jelikož obrazy dokázaly náš mozek i oči naprosto přesvědčit, že jsou tzv. 3D, a přitom to bylo obyčejné, rovné plátno.

                                                                                                          Marie Nápravníková, 9.A

...Potom, co jsme vyšli jedno patro, uviděli jsme místnost plnou perspektivy. Řekl bych, že většina z nás zpočátku neměla ponětí, o co jde. Určitě bylo zajímavé vidět, jak se svět umění vyvíjel. Pak nám dala paní průvodkyně do rukou nůžky, lepidlo a papíry a měli jsme vytvořit zajímavý prvek (iluzi) založený na dvou kruzích...Výstava pro mě byla poněkud nudná, jelikož modernímu umění nerozumím, ale uznávám, že pro někoho, koho umění baví, by to bylo velmi zajímavé.
                                                                                                                Martin Cvachovec, 9.A
 

...Všechna tato díla byla založena na iluzi, při níž divák žil v domnění, že se obraz hýbe nebo má určitou hloubku. Já jsem tuto výstavu již dříve navštívila, ale díky tomuto programu to bylo mnohem zajímavější...
                                                                                                                        Jana Dryáková,9.A

 
...jsme se vydali na výstavu s programem Umění a iluze. Jakmile jsme vešli do budovy, ujala se nás mladá, blonďatá průvodkyně. Na první pohled bylo znát, jak byla okouzlená a zaujatá vším uměním kolem sebe. Jako by nám to všechno, co ví, chtěla říct najednou, nejlépe v jednom slově. Vybrala si asi čtyři díla, která nám srozumitelně popisovala a vysvětlovala jejich účel a podstatu. Na této výstavě se mi líbila možnost vyzkoušet si umění v praxi. Výstava je podle mě umístěna i v odpovídající budově. Bylo to jak velmi hezké, tak poučné, aspoň já budu dlouho vzpomínat.
                                                                                                Míša Šandová, 9.A

...
exponáty se zabývaly perspektivou a kapkou iluze. Tam jsme si po výkladu sedli na pěkné koberečky a vystřihovali jsme z papíru kolečka, pro náročnější byla připravena verze s kolečkem v kolečku! Potom jsme dostali rozchod po muzeu. Já se bohužel, už ani nevím jak, dostal do skupinky, která se šla podívat na terasu s prosklenou podlahou. Podle mě byla vyhlídka zbytečně moc vysoko, takže ani nevím, jaký tam byl rozhled, protože jsem se okamžitě vrátil dolů. Jinak se mi prohlídka velmi líbila a jsem rád, že jsem tam byl.
                                                                                             Daniel Kadleček,9.A

...byla nám přidělena průvodkyně, která, jak se zdálo, byla velmi zaujata svou prací. Pro nás to znamenalo hezký a poučný výklad. Dostávali jsme se k jednotlivým dílům, často vyvolávajícím právě jen iluzi...následně nám bylo umožněno zúčastnit se wokrshopu, kde jsme si sami zkusili vytvořit jakési minidílo... Toto dopoledne jsme si, myslím, všichni užili a to jak díky zajímavé výstavě, tak i přejícímu slunečnému počasí.
                                                                                                  Nika Šímová, 9.A


...
potom, co jsme si prohlédli všechna díla, naučila nás lektorka tvořit zajímavé věci z proužků papíru... Výstava pro mě nebyla žádným překvapením, protože jsem většinu věcí už viděl.
                                                                                              Jan Hauptvogel,9.A

...Závěrem jsme si i my zkusili přivést na svět nějaké umělecké dílo, a to pomocí do elipsy formovaných papírků, což se ovšem ne každému vedlo...
                                                                                      
                                                                                           Kateřina Novotná,9.A

 ...Celý program byl založen na umění těch, kteří vymysleli iluzi v umění, optické klamy a pohráli si s naší psychikou...Díky této galerii jsme vlastně pochopili, že i díky těmto umělcům se můžeme v kinech koukat na 3D příšery...Nekteré obrazy byly založené na lineární a sbíhavé perspektivě, což bylo také velmi zajímavé.

                                                                                            Denisa Zemková,9.A

...Výstava byla zajímavá, některá díla se mi líbila, protože mi přišla originální a vyvolávala ve mně určité emoce...Sama bych tuto výstavu určitě nenavštívila, ale takhle jsem alespoň viděla něco nového.
                                                                                               Tereza Foglová,9.B

...Kdybych měla vybrat, co všechno mě tam zaujalo, tak by toho bylo ale opravdu hodně. Například se mi líbila díla s názvy Harmonie a Pohyb, a černobílá díla. Muzeum se mi moc líbilo a ráda bych si ho i prohlédla znovu.
                                                                                                                        Marie Plchová,9.B

...přešli jsme do vedlejší místnosti a pozorovali stínový obraz, který byl obrovský a krásný. Také jsme si povídali o černé a bílé barvě a jejich významu. Celou prohlídku jsme zakončili vlastním tvořením...Mě to bavilo, i když se mi výtvor několikrát nepovedl...

                                                                                             Nikola Krajdlová,9.B

...Dostali jsme za úkol rozpoznat autorský rukopis některých umělců, vyhledávali jsme tedy podobná díla a správnost úsudku kontrolovali podle popisek...V druhé části nám paní průvodkyně pověděla něco o prostorové tvorbě, pohybu a psychologii. Povídání mě bavilo, bylo zábavné a dozvěděla jsem se plno nových informací...
                                                                                                Šárka Jeníková,9.B

...vysvětlila nám podstatu děl, perspektivy i pohybu. Vyráběli jsme také svá umělecká díla...Také však musím říct (soudě podle některých exponátů), že dnes se dá za umělecké dílo pokládat i zmačkaný papír...Celkově ale musím říct, že se mi to opravdu velice líbilo.
                                                                                             Katka Coubalová,9.B

...Někomu se to jistě líbí, ale mně to prostě nic neříká, každopádně toto moderní umění neodsuzuji. Jsem rád, že jsem tam byl a mohl se dozvědět zase něco nového do mého budoucího života.
                                                                                                      Filip Neužil,9.B
 


Vydáno: 29.4.2008 20:34 | 
Přečteno: 6149x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent