Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Práce a postřehy

V souvislosti s projektem Kulturní jaro vznikají jako zpětná vazba na pořádané akce v hodinách českého jazyka a literatury, hudební výchovy i komunikační a mediální výchovy žákovské práce. Tady najdete alespoň některé z nich.

Publicistický styl, útvary stylu publicistického - článek, zpráva, komentovaná zpráva, kritika, recenze

Ve středu 13.2. se naše třída zúčastnila divadelního představení Kytice - podle stejnojmenné sbírky K.J.Erbena, v Divadle Gong. V představení se postupně objevily nejvýznamnější části tří balad.
Divadelní kulisy a herecké výkony mi přišly na můj vkus nedostatečné, ale celkový dojem z obsahu představení je přesto chvalitebný.                                                      A. Rozlílek,8.


...Nejvíc mě zaujala první balada, Vrba. Představení se mi líbilo, protože jsem Kytici četla, a tak jsem věděla, o co jde. Byla jsem trochu zklamaná, že se nehrála Svatební košile.
Hudba byla dobrá a ještě lepší byli herci. Kulisy byly promyšlené, nedokázala jsem si ani představit, že se z jedné postele dá udělat tolik věcí.  Jediné, co mi představení kazilo, byly ostatní děti z jiných škol...                                                                 K. Kolářová, 6.

 

Erbenova Kytice, tak se jmenovalo představení Divadla Gong. Herci nám představili tři z Erbenových balad. Představení bylo pojato v klasickém stylu s využitím moderních prvků. V několika částech bylo použito až trochu depresivních zvuků a scének. Hru bych doporučil dětem druhého stupně a starším.                                                                     L. Polák,8. 

 

Divadelní představení je veskrze založeno na hercích, proto je třeba začít hereckými výkony. Výkony to byly přesvědčivé, připočteme-li, že není jednoduché hrát pro děti.
Co se výpravy týče, byla na velmi slušné úrovni. Herci byli oblečeni věrohodně k době dění a je třeba ocenit i praktické kulisy.
Hudba a zvukové efekty byly dobře propracovány... Dějová část náleží především baladám Vrba, Vodník a Polednice, které byly příběhově dobře ztvárněny.
Představení se mi líbilo, protože už literární předloha nevyžaduje komentář pro vyjádření krásy jejího obsahu. Takže je-li divadelní verze dobře odprezentovaná, a to rozhodně byla, nelze se vyjádřit negativně.

                                                                                                   F. Frantál,6.

 

...Uvidíte příběh zkomponovaný z balad Kytice, Vrba, Vodník, Polednice v původních verších K.J.Erbena. Mně osobně se líbily výkony herců i hudba a zvukové efekty. Představení bych doporučil žákům od 13 let. Jediné co mi na představení vadilo, bylo nevhodné chování žáků z jiných škol.                                                                                              M. Bím,8. 

 

Poetismus, rozvoj fantazie, asociace, hra s písmeny, jméno

Písmeno Dé je krásně kulaté, jak bříško dámy těhotné, jako lidský smích.               ( Daniela )

"V" jako nůžky, stříhám papír a hledám tužky. Napíšu různá slova, antilopa, slon, tapír, a už bych tu měl zoo zrovna.                                                                                         ( Vojta )

"D" písmeno nevyzpytatelné je, připomíná mi mísu na zlé skutky lidí, ve které tyto skutky zmizí...avšak jednou se vynoří.                                                                         ( Dan ) 

"P" vypadá jako sekera, mnohokrát sekajíc do dřeva. Vyrábět nábytek, hudební nástroje, a někdy přímo z vozu a postroje, na bitevní pole se dere, a otce dětem bere.                 ( Petr )

 

Koncert Hip-Hop

V pondělí se žáci druhého stupně vydali do školy U Vršovického nádraží za účelem dozvědět se více o vývoji populární hudby, zejména rapu a hip-hopu.
Hodinová přednáška byla obohacena o hudební ukázky a názorná předvedení. Nejdřív jsme se obávali, že nás přednáška nezaujme, nakonec se však ukázala jako nesmírně zajímavá a zábavná. Z historie rapu a hip-hopu jsme si hodně odnesli.
                                                                                                       Katka a Nikola,9.B


Vydáno: 16.3.2008 22:26 | 
Přečteno: 6606x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent