První stupeň dokonce na toto téma vyhlásil víkendovou výzvu. Ve výuce se například objevil kahoot zaměřený na rozklad odpadu a děti také pomáhaly princezně se záhadným jménem Prga v boji proti hnusákům. Mimo jiné řešily, v čem si nosí do školy svačiny, a vyrobily si voskový ubrousek.
Druhý stupeň tvořil z recyklovaneho plastu při výtvarné výchově a zároveň svou tvorbou na tento problém netradičním způsobem upozornil. V chemii se žáci seznámili s vlastnostmi tohoto celosvětově rozšířeného a používaného materiálu. Také proběhl on-line výukový program od společnosti Bezobalu.
Na střední škole byla plastová problematika začleněna do hodin základů přírodních věd a byl také zmíněn princip upcyklace, který byl zaměřený na módu.
Ani učitelé a rodiče nezůstali pozadu a pustili se do výroby látkových tašek nebo netradičních květináčů.
J. Bartoš