Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Divadelní představení LAVINA

Žáci 6. až 9. tříd zhlédli a aktivně se zapojili do edukativního představení Lavina z oblasti finanční gramotnosti, jehož cílem bylo přiblížit žákům interaktivní cestou některá základní pravidla pro rozhodování v nejčastějších finančních otázkách v běžném životě.

Při představení v ději došlo k určitému krizovému momentu a v tomto okamžiku byl hlavní hrdina nucen učinit nějaké rozhodnutí s cílem nastalou situaci řešit.

Proto představení herci zastavili a diváci byli vyzváni k tomu, aby nabídli vlastní řešení daného problému verbálním či svým fyzickým jednáním přímo na jevišti. Diváci si s hlavním hrdinou ujasnili, co je lichva, jak funguje zastavárna a vymahači dluhů a podvodné praktiky úvěrových firem apod.

Představení mělo ohromný ohlas ve všech třídách.

Eva Štiková

A jak to vidí naši žáci a jak o představení přemýšleli? Posuďte sami.

6.A: Představení se mi líbilo, bylo užitečné. Naučili jsme se, jak lépe zacházet s penězi a nevěřit všem, co kdo řekne. Alexander

Herci to výborně zahráli, bylo to zábavné a vtipné. Měli tam dobré scénky, třeba lichváře. Dan

Příběh byl dobře zahrán, byly dobré rekvizity a do představení byli zapojeni i žáci. Amelie

Bylo to úžasné a poučné. Mně se to moc líbilo, bylo to hezké i díky kostýmům. Herecké obsazení se mi také líbilo a vtáhnutí diváků do děje bylo také úžasné. Theodoros

Divadlo bylo zajímavé, zaujalo mě, že herci dokázali zahrát dobrou hru jen ve čtyřech lidech. Byli sympatičtí a dokázali mě vtáhnout do děje. Naučil jsem se mnoho nových věcí. Adam

Moc se mi to líbilo a vzala jsem si ponaučení. Příběh měl krásný obsah, líbila se mi hlavní postava Filipa a babičky. Krásně to zahráli. Eva

Příběh byl reálný, vtáhl mě do děje. Bylo dobré, že jsme si objasnili některá slova. Bavilo mě, jak jsme opravovali příběh. Lidi, co hráli, byli hodní, sympatičtí a milí. Herecký výkon byl dobrý, hráli doopravdy. Kulisy neměli, ale měnili kostýmy. Veronika

Myslím, že finanční gramotnost je velmi důležitá. Určitě teď všichni víme, že si musíme dávat pozor, když pracujeme s většími penězi. Adam Bok

6.B: Divadlo bylo pěkné a vtipné, už vím co je finanční gramotnost. Julie

Představení se mi líbilo, protože bylo ze života a protože jsem si tam zahrál. Herec Michal

Líbilo se mi to, hlavně lichváři, jejich auto a už vím, že si nesmím vzít půjčku se 100 % úrokem. Patrik

7. tř.: Divadlo se mi líbilo, protože nám ukázalo, že si máme dávat pozor, s čím souhlasíme a že si máme pokaždé přečíst to, co podepisujeme. V obtížné situaci bych se zachovala jinak, třeba bych to řekla rodičům. Marcela

Představení se mi líbilo, něco jsem se naučil. Mohli jsme zahrát správně tu chybnou část, najít chybu, když se hlavní hrdina zachoval špatně. Lukáš

Divadlo bylo bezvadné, líbilo se mi, hodně jsme se toho naučili, herci hráli bezvadně, děj byl super, příběh bezva. Vojta

Představení bylo vtipné, zajímavé a napínavé, hlavně v situacích, kdy Filip hledal způsob, jak vrátit peníze mámě, když mu je někdo ukradl. Martin

Představení se mi velmi líbilo, myslím, že je dobře, že jsme měli možnost se seznámit s reálnými situacemi ve světě finanční gramotnosti. Velice mě to bavilo a jsem ráda, že jsme měli možnost seznámit se s učivem pomocí divadla, tedy zábavnou formou. Líbilo se mi také, jak málo herců dokázalo ztvárnit mnoho postav s různými vlastnostmi. Bylo hezké, jak účinkující zasvětili nás diváky do děje a jak se nás ptali na různé otázky. Bavilo mě to a ráda si to zopakuji. Markéta

8. tř.: Divadlo se mi líbilo, herci to uměli hezky zahrát, příběh byl pěkný a rozhodně si z toho každý alespoň něco vezme. Amálie

Divadlo se mi líbilo, hlavně to, že se žáci mohli také zúčastnit představení. Bylo poučné i zábavné, bylo to fajn. Denisa

Hodně se mi líbila improvizace herců a zapojení diváků do děje. Bylo vidět, že si to nádherně připravili. Marek

Bylo to fajn a bavilo mě to. Tomáš

9. tř.: Divadlo bylo super, zajímavé a poučné. Už vím, co je kontokorent. Tereza

Představení bylo poučné, vedlo nás k přemýšlení o situacích, které nás mohou potkat a pomoci řešit problémy ve financích. Veronika

Divadlo nás naučí více, než teorie z běžné hodiny. Kristýna

Zopakovala jsem si, co je finanční gramotnost, co tam patří a nepatří. Divadlo bylo vtipně podané, herci se ptali na naše názory a postřehy, opravovali jsme chyby a hledali správná řešení situací. Míša

Představení se mi líbilo, ale na většinu situací bych už dávno věděl, jak reagovat. Hledali jsme chyby: nepsat PIN na platební kartu, dodržování diskrétní zóny u bankomatu, krádež peněz staré paní, nedat prkno do bazaru bez potvrzení, nikdy si nebrat peníze od lichváře. Doufám, že se nikdy nedostanu do těchto situací jako hlavní postava Filip. Adam


Vydáno: 7.4.2014 12:29 | 
Přečteno: 2557x | 
 | Hodnocení:

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent