Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/akce-2/futuroom  •  Vydáno: 22.4.2010 9:33  •  Autor: Radmila Štirská

FUTUROOM

Zpravodajství, žurnalistika, vydavatelství, TV studio, mediální komunikace, infografika,....

V rámci předmětu Komunikační a mediální výchova navštívili žáci 8. a 9.A třídy multimediální školící centrum Na Pankráci. Viděli a poznali, co všechno obnáší práce redaktora, fotografa či moderátora, zopakovali si, jak správně napsat zprávu, reportáž, rozhovor nebo anketu.

Děkujeme celé redakci a zejména manažerce projektu Vendule Fižové za velice nevšední zážitek a profesionální přístup, děti získaly zajímavé informace a zažily zábavné situace v nahrávacím studiu i při práci s editorským počítačem Apple.

... Nejprve jsme se pobavili o prodeji periodik v Čechách.To, že je bulvár čtenější než seriózní tisk, nebylo překvapením, ale vypovídá to o mentalitě lidí. Pak jsme se vydali mezi redaktory. Musím říct, že o práci redaktora jsem měl vcelku správnou představu. Musíte prokázat schopnost vyhledat a správně podat informace a hlavně zaujmout. Ještě jsme si prohlédli technické prostředky, které má novinář k dispozici, a zamířili jsme do televizního studia.

Vyzkoušet si čtení zpráv jsem chtěl, dokonce i přes jistotu, že se ztrapním, ale skutečně to taková legrace není. Profesionální moderátoři vypadají na obrazovce tak přirozeně, jsou její součástí, ale když si před kameru sednu já...! Celou cestu zpátky jsem zkoumal, jestli můj hlas i ve skutečnosti zní tak, jako na obrazovce. Každopádně práce redaktora je vážně moc zajímavá, takže se možná někdy rozhodnu pro žurnalistiku.

( Postřehy Filipa Frantála z 8.tř.)

Posuďte sami!!!