Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/o-studiu/ctenar-testovani-ctenarskych-dovednosti-v-8.a-9.a-tride • Vydáno: 16.3.2010 14:33 • Autor: Jana Zelenková
Cílem projektu Čtenář společnosti Scio bylo zmapovat čtenářské dovednosti a návyky žáků 4., 8. a 9. tříd základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Testování zaměřeného na čtenářskou gramotnost se zúčastnilo 5 079 žáků ze 153 škol. Testování proběhlo v lednu a nyní škola obdržela souhrnnou a analytickou zprávu i individuální zprávu s výsledky pro každého testovaného žáka.
Zpráva je vám k dispozici v kanceláři školy.
8. třída
Svými výsledky se naše škola řadí mezi mírně nadprůměrné školy, máme výsledky lepší než polovina testovaných škol. Úspěšnost školy je 55%.
Žáci mají vyvážené výsleky ve všech oblastech - vyhledávání informací, porozumění textu, posouzení textu. Výsledky žáků jsou průměrné ve všech oblastech.
Testování se zúčastnilo 24 žáků, 13% se umístilo výborně, 13% nadprůměrně, 58% průměrně a 17% podprůměrně v porovnání se všemi testovanými žáky.
9. A třída
Výsledky naší školy jsou nadprůměrné, patříme mezi úspěšné školy, máme lepší výsledek než 70% zúčastněných škol.
Žáci mají vyvážené, průměrné výsledky ve všech oblastech - vyhledávání informací, porozumění textu, posouzení textu.
Testování se zúčastnilo 21 žáků, 19% se umístilo výborně, 24% nadprůměrně, 43% průměrně, 10% podprůměrně a 5% velmi špatně v porovnání se všemi testovanými žáky.
Součástí testování byl též dotatzník, který měl za úkol kvantifikovat některé čtenářské návyky a postoje k četbě.