Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/o-studiu/narodni-testovani-2022 • Vydáno: 30.5.2022 12:53 • Autor: Jana Zelenková
Již tradičně jsme se i ve školním roce 2021/2022 zúčastnili jarního Národního testování 2022 žáků 3., 5. a 7. tříd. Testování probíhalo do konce dubna 2022.
Jsme rádi, že jsme si ověřili úroveň výsledků vzdělávání v naší škole, i to, že je v porovnání s ostatními zapojenými školami na velmi dobré úrovni, a to i po více než roce distančního vzdělávání. Do budoucna určitě zapracujeme na rozvoji klíčových kompetencí a na dalším rozvoji studijního potenciálu našich žáků.
Žáci mají ve svém profilu v aplikaci ScioDat individuální zprávu v elektronické verzi, tam je také navíc doplněna o náhled řešeného testu s vyznačením správných odpovědí
K výsledkům v jednotlivých třídách:
Výsledky testování 3. tříd
Testování se zúčastnilo přes 3000 žáků, v Praze se zapojilo 23 škol s 931 třeťáky. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.
Výsledky školy jsou v českém jazyce a anglickém jazyce lepší, než u 60 % zúčastněných škol. V matematice, v oblasti člověk a jeho svět a v rozvoji klíčových kompetencí jsme dosáhli průměrného výsledku, stejného jako polovina zapojených škol.
Vzhledem k tomu, že právě třeťákům vypadla prezenční výuka již na jaře v 1. třídě a téměř celý druhý ročník absolvovali online, k dosaženému výsledku dětem blahopřejeme. Věříme, že v dalším školním roce zapracujeme na narovnání všech dopadů distančního vzdělávání.
|
Percentil |
|||
|
Z3A |
Z3B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
68 |
45 |
59 |
52 |
Matematika |
55 |
40 |
50 |
50 |
Anglický jazyk |
53 |
59 |
57 |
52 |
Člověk a jeho svět |
56 |
44 |
50 |
52 |
Klíčové kompetence |
62 |
33 |
49 |
51 |
Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (předpokladů) žáků ve třídě.
V Z3A jsou výsledky nadprůměrné ve všech testovaných oblastech, v Z3B děti pracují lépe, než by odpovídalo úrovni jejich kompetencí. Tradičně velmi pěkné jsou výsledky naší školy v anglickém jazyce.
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 5. tříd
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo téměř 9000 žáků, v Praze to bylo 1643 žáků ze 32 základních škol.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Při porovnání studijních předpokladů a výsledků žáků v testu bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky odpovídají studijním předpokladům žáků.
Horšího výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově mírně pod průměrem. Průměrný výsledek žáci dosáhli ve všech tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, aplikační úlohy a problémy) i dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění) částech testů.
Pro nás je důležité zjištění, že je třeba více využít studijní potenciál žáků, protože by mohli pracovat lépe.
|
Percentil |
|||
|
Z5A |
Z5B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
58 |
50 |
54 |
51 |
Matematika |
53 |
35 |
44 |
49 |
Studijní předpoklady |
57 |
54 |
- |
- |
Nadprůměrný je výsledek žáků v anglickém jazyce. Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň), přes 20 % žáků dosáhlo úrovně A2 (9. třída).
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.
Výsledky testování 7. třídy
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo kolem 4500 sedmáků i žáků odpovídajícího ročníku víceletých gymnázií, v Praze to bylo přes 871 žáků z 18 škol, které se nezalekly srovnávání v době po ukončení distanční výuky.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.
Porovnáním výsledků testů z českého jazyka s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván dobře a dosažené výsledky žáků jsou na vyšší úrovni, než jaká odpovídá úrovni jejich studijních předpokladů.
Také výsledky žáků naší školy v matematice jsou nadprůměrné, lepší než u 60 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).
Porovnáním výsledků testu z matematiky s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.
|
Percentil |
|
|
Z7 (naše ZŠ) |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
64 |
50 |
Matematika |
54 |
51 |
Studijní předpoklady |
60 |
- |
Nadprůměrných výsledků žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a více než 30 % žáků již podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky dosáhla úrovně A2 (očekává se na konci 9. ročníku) a přes 30 % žáků dosahuje již nyní úrovně B1 (maturitní úroveň).
Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.