Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/o-studiu/testovani-scio-ve-skolnim-roce-20142015  •  Vydáno: 25.6.2015 14:59  •  Autor: Jana Zelenková

Testování Scio ve školním roce 2014/2015

I v tomto školním roce vynaložila škola nemalou částku na externí evaluaci výsledků vzdělávání žáků. Využili jsme testy společnosti Scio - projekty Vektor, Stonožka, Scate, Učební styly a zapojili do nich žáky ze základní i střední školy.

Prvními žáky, kteří v letošním školním roce prošli srovnávacími sciotesty, byli v listopadu žáci 9. třídy.

Do testování v projektu STONOŽKA se zapojilo 674 škol z celé České republiky, otestováno bylo celkem 19 104 žáků.

Testování bylo tvořeno souborem testů z obecných studijních předpokladů, českého jazyka, matematiky, anglického jazyka a německého jazyka.

Svými výsledky se naše škola zařadila mezi lepší průměrné školy s vyrovnaným výsledkem ve všech testech i subtestech. Lepšího výsledku než 55% zapojených škol naši deváťáci dosáhli v českém jazyce a matematice, výsledku lepšího než 60% škol pak v anglickém jazyce, nejslabšího výsledku žáci dosáhli v jazyce německém, který u nás absolvovali jako druhý cizí jazyk (výsledek lepší než 40% zúčastněných).

Porovnáním výsledků testů s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že škola (učitelé) využívá studijní potenciál žáků optimálně, výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů.

Každý žák obdržel svou individuální zprávu s podrobnými výsledky a s doporučením týkajícím se volby typu střední školy.

Souhrnná i analytická zpráva jsou k dispozici v kanceláři školy.

 

Testování Scio – Stonožka – 3. třídy 2014/2015

V dubnu 2015 jsme naše třeťáky zapojili do projektu srovnávacího testování z ČESKÉHO JAZYKA, MATEMATIKY, ANGLICKÉHO JAZYKA, vzdělávací oblasti ČLOVĚK A JEHO SVĚT a dosažení KLÍČOVÝCH KOMPETENCÍ po ukončení 1. období vzdělávání.

Ze souhrnné zprávy vyplývá, že naši žáci dosahují průměrného a mírně nadprůměrného výsledku ve všech testovaných oblastech, v rámci všech testovaných mají výsledky lepší než 51 – 55%  žáků zapojených škol.

českém jazyce, vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět i pokud jde o klíčové kompetence, patří naše škola svým výsledkem mezi školy průměrné s výsledkem lepším než polovina zúčastněných škol.

matematice patříme mezi úspěšné školy s výsledkem lepším než 70 % škol.

anglickém jazyce jsme také mezi nadprůměrně úspěšnými školami s výsledkem lepším než 60 % škol.

Postavení jednotlivých tříd je samozřejmě ve výsledku rozdílné, tak jako je rozdílné i jejich složení. Všechny tři třídy přeskočily svým výsledkem v angličtině 60% škol s průměrným percentilem 62. Vzhledem k tomu, že žáci jsou na výuku angličtiny rozděleni do skupin nezávisle na třídě, není přesnější vyhodnocení po skupinách možné.

V matematice je průměrný percentil naší školy 78 a stojíme tak velmi vysoko nad ostatními.

Každý žák obdrží svou individuální zprávu s podrobnými výsledky.

Souhrnná i analytická zpráva jsou k dispozici v kanceláři školy.

 

Testování Scio – Stonožka – 5. třídy 2014/2015

V dubnu se testování zúčastnily i 5. třídy. V českém jazyce a matematice se žáci testovali v rámci projektu Stonožka, v anglickém jazyce pak v projektu SCATE. Vypracovali také test obecných studijních předpokladů, aby mohly být výsledky objektivizovány.

Ze souhrnné zprávy zjišťujeme, že v českém jazyce se řadíme mezi nadprůměrné školy s výsledkem lepším než má 60 % zúčastněných škol. Žáci mají vyrovnaný výsledek ve všech tematických oblastech testu (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost) i v dovednostních částech testu.

Porovnáním výsledků testu s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že škola (učitelé) využívá studijní potenciál žáků v českém jazyce velmi dobře, žáci dosahují výsledků na vyšší úrovni, než jaká odpovídá jejich studijním předpokladům, žáci pracují nad svoje možnosti.

matematice jsou výsledky naší školy průměrné s percentilem 50. Průměrného výsledku dosáhli žáci ve všech oblastech testu (čísla a početní operace, geometrie v rovině a prostoru, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v dovednostech.

Porovnáním výsledků testu s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že škola (učitelé) využívá studijní potenciál žáků v matematice optimálně, výsledky žáků v testech odpovídají jejich studijním předpokladům.

Testování SCATE (Scio Computer Adaptive Test of English) je testování úrovně anglického jazyka. Testování se celkem účastnilo 8 240 žáků. Testuje se, kolik žáků splnilo očekávaný výstup podle rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Na konci 5. ročníku je očekávaná úroveň A1.

Test se skládal ze subtestů poslech a čtení, ověřovány byly oblasti porozumění, orientace v konverzačních situacích, slovní zásoba, gramatika a pravopis.

V naší škole na jaře splnilo čekávaný výstup 70 % žáků, což je v úporovnání se všemi zúčastněnými školami nadprůměrný výsledek (ostatní školy – dosažení očekávaného výstupu cca 47% žáků).

Někteří žáci z našich 5. tříd dosáhli až na úroveň A2.

Pokud jde o jednotlivé subtesty, v části poslech je výsledek našich žáků lepší než u 70% testovaných škola a v části čtení jsme přeskočili 80% zúčastněných škol.

Porovnáním výsledků testu s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že škola (učitelé) využívá studijní potenciál žáků dobře, výsledky žáků v testech odpovídají jejich studijním předpokladům.

 

Každý žák obdrží individuální zprávu s podrobnými výsledky.

Souhrnná i analytická zpráva jsou k dispozici v kanceláři školy.