Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/akce/ucime-se-spolu • Vydáno: 20.11.2013 16:15 • Autor: Jana Vrbová
Dne 11. 11. 2013 jsme se já a můj spolužák Jakub Mach zúčastnili projektu Učíme se spolu.
Tento projekt pořádá naše škola a je založen na spolupráci studentů střední školy a žáků ze školy základní.
Jako dobrovolníci jsme si mohli vybrat jakoukoli třídu od 2. do 5. a ve zvolené třídě nějaký předmět. My jsme si vybrali 2. C a předmět matematiku.
Už týden před projektem jsme se začali zajímat, kolik „prcků“ ve třídě je, jestli tu jsou jedinci, kteří budou potřebovat větší pomoc a pozornost. Hlavním cílem těchto výzvědných výprav bylo zjistit, co a jak si máme připravit. Nakonec jsme se dozvěděli, že budeme vysvětlovat geometrické tvary. Jak, to je zcela na nás. Jediné, co jsme měli jako podklad, byl pracovní sešit a v něm čtyři panďuláci utvoření z geometrických tvarů. Naším úkolem bylo pro naše druháčky vytvořit zajímavou a zábavnou hodinu.
Mamka mi z práce (ze školky) přinesla pracovní listy a já se pustila do prezentace geometrických tvarů hrou. Bylo to časově náročné, ale myslím, že to stálo za to.
Prezentace se skládala z obrázků vytvořených v mé oblíbené aplikaci z dětství, malování. Zbytek tvořil text. Bylo trochu obtížné si vzpomenout, co by takový druhák měl vědět z geometrie.
Když nastal čas našeho „učitelování“, šli jsme k druháčkům do třídy. Paní učitelka nás hezky přivítala. Děti byly skvělé. To, že tam byl někdo cizí, jim vůbec nevadilo. Byly pilné, poslouchaly, zapojovaly se a komunikovaly. Když jsme dodělali připravenou prezentaci, přidali jsme bonus. Byla to prezentace stažená z RVP portálu pro učitele. „Schovávala“ obrázky složené z geometrických tvarů. Děti byly nadšené. Bohužel nás tlačil čas a my jsme ji nestihli celou.
Následovaly pracovní listy. Vybarvování a počítání geometrických tvarů. Na posledním pracovním listu byl dům a zámek, který měli za domácí úkol vybarvit.
Myslím, že naše obavy byly zbytečné a hodina proběhla docela dobře. Byli jsme nadšení. Podle potlesku dětí a slovní pochvaly paní učitelky soudím, že se dětem hodina líbila.
Jsme rádi a těšíme se na další možnost setkat se s těmito „sluníčky“ v hodinách.
(text je vytvořen za pomoci studentky třídy S1B L. Havelkové)