Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/o-studiu/narodni-setreni-vysledku-vzdelavani-zaku-5.a-9.trid  •  Vydáno: 19.6.2013 14:40  •  Autor: Jana Zelenková

Národní šetření výsledků vzdělávání žáků 5. a 9. tříd

V termínu 13.5. – 7.6. 2013 proběhla na všech základních školách v ČR 2. generální zkouška testování výsledků vzdělávání žáků 5. a 9. tříd v projektu NIQES České školní inspekce.

Naši žáci se testovali v týdnu od 13. do 17. května. Vypracovali testy z českého jazyka, matematiky a anglického jazyka.

Cílem projektu NIQES není srovnávat žáky, třídy nebo školy – základním úkolem je poskytnout informaci o tom, nakolik každý jednotlivý žák plní požadavky minimálního standardu osvojených dovedností.

S technickým a organizačním zajištěním testování jsme neměli žádné potíže, testovací aplikace fungovala bez problémů, a tak měly děti okamžitě po odeslání testu k dispozici své výsledky.

Výsledky školy:

Tyto výsledky umožňují posoudit, zda jsou naši žáci v průměru - ve většinové skupině žáků rozdělených podle výsledků, nebo zda se řadí spíše k okrajovým (pozitivně i negativně) skupinám ( hodnotící škála je rozdělena do šesti stupňů podle úspěšnosti žáků v procentech ) výsledek našich žáků je zasazen do výsledku všech testovaných žáků 5., 9. tříd v ČR.

 

Matematika 5. ročník - úspěšnost školy: 65%

5.A – úspěšnost 67%

5.B – úspěšnost 62%

Český jazyk 5. ročník - úspěšnost školy: 82%

5.A – úspěšnost 82%

5.B – úspěšnost 81%

Anglický jazyk 5. ročník - úspěšnost školy: 81%

5.A – úspěšnost 83%

5.B – úspěšnost 78%

 

Matematika 9. ročník - úspěšnost školy (i třídy) : 50%

Český jazyk 9. ročník - úspěšnost školy (i třídy): 84%

Anglický jazyk 9. ročník - úspěšnost školy (i třídy): 70%

 

Celkově je výsledek našich žáků tedy nadprůměrný a špičkový (v poměru k počtu žáků z ostatních ZŠ, kteří dosáhli stejné úspěšnosti v jednotlivých ročnících a testech).

 

 

Blahopřejeme dětem i učitelům k výsledku a děkujeme jim i za zodpovědný přístup k testování.