Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/centrum-poradenskych-sluzeb-mate-problem/poradenske-sluzby-na-koho-se-obratit • Vydáno: 1.9.2023 16:40 • Autor: Martin Vocílka
Od školního roku 2005/2006 pracuje na naší škole centrum poradenských služeb školy, jehož pracovníci poskytují poradenské služby jednotlivým žákům a studentům podle jejich potřeb, dále jejich zákonným zástupcům i učitelům.
Stručný přehled poskytovaných služeb poradenských pracovníků
Výchovný
|
se věnuje zejména procesu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně nadaných žáků - plány pedagogické podpory a individuální vzdělávací plány, jednání výchovné komise - problematika prospěchu a chování, konzultace se ŠPZ
se věnuje volbě vhodného studijního zaměření a střední školy, osobnostní a studijní problematice s tím spojené (sebepoznání, sebepojetí, rozhodování...) volba střední školy, přijímací řízení - přihlášky ke studiu, vydávání zápisového lístku..., profesní orientace, exkurze |
Školní metodik prevence |
vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské pomoc při všech formách rizikového chování dětí a při posilování odolnosti dětí vůči rizikovému chování (šikana, kyberšikana, záškoláctví, kouření, nezdravé vztahy v kolektivu, prospěchové problémy...) - všechny metodické pokyny k dané problematice jsou uveřejněny na www.msmt.cz |
Školní psycholog |
vykonává činnosti konzultační, poradenské, diagnosticko metodické a informační, pracuje se žáky, studenty, rodiči i pedagogy výukové a výchovné obtíže, konzultace o osobních problémech i problémech v rodině, adaptace na MŠ, ZŠ, SŠ, problematika školního kolektivu (vztahy ve třídě), volba střední školy, učební styly na ZŠ a SŠ - domácí příprava |
Pedagogická a speciálně pedagogická podpora, SPU |
vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou péči podpora přípravy na vyučování, pedagogická intervence, náprava specifických poruch učení |
Koordinátor pro žáky cizince a s OMJ |
Cílovou skupinou pro práci koordinátora jsou žáci a jejich rodiče bez rozdílu země původu s migrační zkušeností (osobní či v rodině), kteří mají jazykové nebo sociokulturní znevýhodnění. Koordinátor eviduje jejich vzdělávací potřeby, poskytuje poradenství a metodologickou podporu, spolupracuje s organizacemi zabývajícími se integrací a vzděláváním žáků s odlišným mateřským jazykem. |