Většina dětí ze třídy zajíčků je zadaptována na MŠ, znají svou značku, jména kamarádů, prostředí MŠ i zahrady. Znají paní učitelky i ostatní zaměstnance. Umíme básničku „Pravidla třídy“ a písničku „Školka“.
Dbáme na svou bezpečnost, ale stále si to připomínáme. K ochraně svého zdraví i zdraví ostatních se budeme ještě vracet i v dalších obdobích.
V měsíci říjnu budeme často chodit na naši školkovou zahradu, budeme pozorovat změny přírody, všímat si barev listů, sbírat je a vytvářet různé obrazce, skládat je či lepit. Hrou s přírodninou (kaštany, žaludy, ořechy...) si budeme rozvíjet fantazii a poznávat svět kolem nás (jehličnaté a listnaté stromy).
Nezapomeneme na hrátky s barvami, vyzkoušíme si míchání a mísení vod. Barev, různé barevné odstíny které tak vytvoříme pak pojmenujeme. Starší děti si upevní poznávání i složitějších barevných odstínů.
O přírodě a měnících se barvách si budeme i povídat. V samostatném vyprávění, mladším dětem pomůžeme návodnými otázkami, starší děti již dokáží sami říci co viděly. Tím si rozšíříme slovní zásobu v oblasti „Podzim“.
Snažíme se hovořit v celých větách. To o čem mluvíme si také ukážeme. Trénujeme chůzi ve dvojicích, v útvaru i po schodech. Překonávání různých překážek, chůzi a běh v prostoru.
Špetkový úchop pastelky při kreslení a správné držení příboru.
Vedeme děti k ohleduplnosti k druhému, k péči o své bezpečí i bezpečí ostatních. Pěstujeme kladný vztah k přírodě.
Prosíme rodiče o spolupráci ve sbírání listů, plodů podzimu i o ukázku ovoce a zeleniny, které vypěstovali s dětmi či koupili.
Děkujeme.
„ V zahrádce na hrušce“
V zahrádce na hrušce sedává kos,
má černý kabátek a žlutý nos.
Na našem komíně sedává čáp,
zobákem klapává, klapity, klap.
„Podzimní čáry máry“
Kolik barev podzim nosí,
dovedeš je spočítat?
Ze sluníčka, z barev, rosy,
umí krásně čarovat.