Od školního roku 2004 / 2005 jsme začali pracovat podle vlastního školního vzdělávacího programu:
ve školce je prostě prima...",
Školní vzdělávací program vychází z Rámcového programu pro předškolní vzdělávání a směřuje svou ideologií ke zdravému pojetí předškolní výchovy a vzdělávání, kde je prostor pro vytvoření zdravého prostředí, kvalitních mezilidských vztahů, osvojení životních návyků a dovedností, jež jsou považovány v moderní společnosti za zdravý způsob života.
Naším mottem je „S úsměvem, pohybem a zdravou stravou vkročíme do života pravou nohou“. Zaměřujeme se holistickým způsobem na zdravý životní styl, tak aby se dětem dostávalo rovnoměrného rozvoje tělesného i duševního. Ve školním výchovně vzdělávacím programu umožňujeme dětem získávat kompetence, které vedou k přirozenému dodržování zdravého životního stylu. Své místo proto má zde pestrý a vyvážený jídelníček, dostatečné množství pohybu, spánku a relaxace, pitný režim, kde je základem čistá voda a v neposlední řadě také duševní vyrovnanost a pohoda.
Vycházíme z poznatků moderní pedagogiky a psychologie a snažíme se přiblížit prostředím, metodami a výchovně vzdělávací činností současné rodině. Ve výchově a vzdělávání se přizpůsobujeme individualitám dětí. Pracujeme s dětmi formou nabídky činností a volíme přitom takové způsoby práce, které jsou pro děti přirozené a vhodné.
Naše výchovně vzdělávací nabídka směřuje ke zdravému životnímu stylu, harmonickému rozvoji pohybových dovedností, dodržování životosprávy, vytvoření podnětného prostředí, ve kterém mohou děti rozvíjet svou individualitu, sebedůvěru, sebejistotu a v neposlední řadě také uspokojovat své základní potřeby.
Základními zásadami, na kterých je náš školní vzdělávací program postaven, jsou:
* Respektování přirozených vývojových potřeb jednotlivých dětí
* Zajištění dostatečných, mnohostranných a přiměřených podnětů k aktivnímu rozvoji a učení ve spolupráci s rodinou
* Doplňování rodinné výchovy
* Usnadnění dalších životních i vzdělávacích cest
* Radostné prožívání předškolního období
Absolvent Mateřské školy Kaplická je před nástupem do základní školy dobře a v dostatečné míře vybaven základními kompetencemi, ke kterým patří zejména kompetence k učení, řešení problémů a kompetence komunikativní i sociální.
Na konci předškolního období se tak může plně projevit jeho samostatnost a schopnost prezentovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí. Je připraven na vstup do základní školy.
Podrobně se můžete se školním vzdělávacím programe seznámit v kanceláři vedoucí učitelky mateřské školy, kde je vám k dispozici k prostudování.