Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/mskp/mysky/mysky-unor-2019 • Vydáno: 31.1.2019 10:55 • Autor: Jitka Bulaková
V prvním lednovém týdnu jsme s dětmi ještě zavzpomínaly na Vánoce a na Ježíška, děti přinesly ukázat kamarádům novou hračku a snažily se rozpomenout si, co pod stromečkem našli rodiče a sourozenci. Také jsme si povídaly o oslavách konce roku a silvestrovských ohňostrojích. Seznámily jsme se s legendou tří králů, snažily jsme si zapamatovat hlavní znaky příběhu (jméno, barva pláště, donesený dar), vytvořily jsme si krásné tříkrálové koruny i obrázky putujících králů. Nejen v půlce ledna, ale v průběhu celé zimy se seznamujeme s životem a přezimováním zvířátek, především ptactva, které děti zodpovědně téměř každý den na zahradě krmí donesenými semínky a dalším ptačím krmivem (za donesené krmivo děkujeme). V rámci lednového tématu „Zvířátka v zimě“ samozřejmě nechyběly další činnosti jak výtvarné, tak i pohybové, ale také jsme přímo v „praxi“ poznávaly stopy jednotlivých ptáčků ve sněhu na školní zahradě. Patnáctého ledna nás v rámci preventivního programu proti napadení psem „Nauč se mi rozumět“ navštívila fenka stafordšírského bulteriéra Verunka spolu se svým páníčkem. Verunka děti naprosto nadchla svou milou a klidnou povahou a posloucháním povelů doslova na „lusknutí“ prstu. Některé děti si vyzkoušely přímo s Verunkou pracovat a všichni se naučily, zásady komunikace mezi člověkem a (cizím) psem. Aby si Verunka během výcviku ve školce také trochu odpočinula, přinesl její páníček ještě párek strašilek a seznámil děti i s těmito tvorečky, a na závěr ještě překvapil děti hadem, naučil je, jak se mají chovat, aby hada nevylekaly, ale ani se ho sami nebály a pak už jen stačilo vystát frontu, aby si každý odvážlivec mohl hada pohladit.
V druhé polovině ledna jsme ve školce měly oblíbené téma „Z pohádky do pohádky“, kdy děti trénovaly paměť, pozornost a souvislé vyjadřovací schopnosti při vyprávění pohádek kamarádům. Samozřejmě jsme si pohádky i četly a také si je děti samy zahrály v rámci divadélka. Během pohádkového týdne se zároveň uskutečnil náš „První pankrácký ples“, který si děti velmi užily. Měly jsme taneční přehlídku jednotlivců i párů, učily jsme se několik tanečních kroků, zahrály jsme si různé hry a vysoutěžily jsme dobroty v rámci tomboly. Děkujeme maminkám za krásné plesové modely a róby . Dva dny po plese nás navštívily studentky ze zdravotní školy, které si pro děti připravily pestrý a poučný program, kdy pomocí hadrových terapeutických loutek dětem názorně ukazovaly stavbu orgánů v lidském těle. Poté seznámily děti se základním lékařským vybavením, které si mohly prakticky vyzkoušet. Děti byly nadšené a už se těší na další podobný program se studentkami. Poslední lednový týden jsme se opět věnovaly zdraví a zimním sportům, které jsme si mimo jiné i pantomimicky ztvárnily.
V únoru nás čeká nový tematický celek „Objevujeme svět kolem nás“, ve kterém si budeme povídat o různých povoláních, které známe. Zkuste dětem stručně vysvětlit, jak se jmenuje a v čem spočívá povolání rodičů, aby ho mohly namalovat, příp. popsat kamarádům. V dalším tématu se budeme věnovat časovým pojmům a souvislostem a také zkusíme prozkoumat vesmír a hvězdy. K tomuto tématu uvítáme dětské obrazové encyklopedie. Během února nás čeká divadélko s představením „Jak na obra“ a na konci měsíce ve čtvrtek 28. února čekají děti ve školce „Maškarní hrátky“, tedy karneval, na který se už teď moc těší. Vymýšlejte kostýmy a převleky, pro děti budou připraveny opět veselé soutěže a hry. Prosíme šikovné maminky/tatínky/babičky o trochu občerstvení, abychom si tento den udělaly ještě o trochu slavnostnější.
V pátek 1. února bude v rámci jednodenních pololetních prázdnin omezený provoz pouze v jedné třídě.
Od pondělí 11. února do pátku 17. února bude v rámci jarních prázdnin také omezený provoz pouze v jedné třídě (více informací najdete na dveřích v šatně).
Pranostika: V únoru sníh a led - v létě nanesou včely med.
Básnička: Karneval
Pojďte dál, pojďte dál, už začíná karneval.
Už troubějí trumpety, šašek dělá přemety.
Pojďte dál, pojďte dál, už začíná karneval.
Kašpárci a kouzelníci,
princezny a zvířátka,
do školky dnes místo dětí,
přišla celá pohádka.
Písnička: Vrabec a sýkorka
Vzal vrabeček na taneček sýkorku,
tancovali oba spolu na dvorku.
Vrabec samé skoky, sýkorka jen kroky.
Nešlo jim to dohromady na dvorku.
Pohybová hra: Auta
Děti drží v rukou kroužek (volant) a běhají volně po celé hrací ploše (jezdí jako auta). Ve středu hrací plochy stojí učitelka a střídavě zvedá a schovává červený a zelený praporek nebo domeček. Děti při běhu zrakem stále sledují učitelku a pohotově reagují na změnu optických signálů: vztyčený zelený praporek = volný pohyb; vztyčený červený praporek = zastavit a zůstat stát na místě; domeček = běžet na stanoviště, označené před zahájením hry. Ze stanoviště nebo z místa, kde zůstaly stát, děti opět vyběhnou až po vztyčení zeleného praporku. Jednotlivé signály střídáme nepravidelně a v různých časových intervalech.