Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/mskp/krtci/krtci-duben-2017 • Vydáno: 1.4.2017 20:16 • Autor: Petra Bendzáková
V březnu se již připravujeme na příchod jara. Na nástěnce si ukazujeme první jarní květinky. Přesnost našich prstíků procvičujeme při skládání sněženky z papíru. Nejprve jsme vytvořili jednu velkou a poté i drobné kytičky. Notujeme si písničku Jaro, na kterou i tančíme. Při cvičení se necháváme inspirovat přicházejícím ročním obdobím (motivované cvičení – semínko, pučící strom, ptáčci v hnízdě,…). Jaro je již vidět i na našem záhonku, kde můžeme pozorovat sněženky a další kytičky. V projektovém dni „Není klíček jako klíček“jsme se zamysleli nad otázkou, od čeho všeho klíček může být. Od dětí přicházely velmi hezké nápady (od jara, od štěstí, od lásky,…). V rámci tohoto dopoledne si děti zahrály na pěstitele a zasely do pařníčků semínka řeřichy. Soutěžily komu porostou semínka nejrychleji. Zopakovali jsme si také, co rostlinky potřebují k růstu a jak se o ně správně starat. Do měsíce března nám vstoupily jarní prázdniny, doufáme, že jste si je hezky užili. Po nich nás ve školce čekala přednáška finanční gramotnosti. Děti si odnesly zajímavé informace z historie (výměnný obchod, cenné kovy, první platidla) a i si osahaly dnešní platidla. Společně jsme si odpovídali na otázky: Kdo má doma „prasátko“? Proč je důležité šetřit a zbytečně neutrácet?... Den vody byl pro nás vyjimečným dnem zaměřeným na ekologii. Zdůraznili jsme si, proč je pro Zemi voda tak důležitá, jak ji máme chránit a jak s ní neplýtvat. Názorně jsme si pak vše zopakovali v pracovním listě – čištění studánky. Při hře na školu jsme pracovali s magnetickou tabulí a tvary (ovoce, zalenina, panáčci – pomůcky pro nácvik počtů). Procvičovali jsme předmatematické představy a vizuální paměť. Pracovali jsme s našimi prsty, přiřazovali k nim grafické znázornění a číslici. Ze zatavených písmenek skládáme slova a věty, hledáme písmenka v limitu.
V dubnu nás čeká příprava na jarní svátky - Velikonce. Povíme si o těch tradičních českých a i o tom, jak se slaví tyto svátky v jiných zemích. Děti se každý rok velmi těší na zdobení kraslic. Společně vymyslíme techniku, kterou letos použijeme. A co by to bylo za Velikonoce bez pěkné koledy a básničky!? Vyzdobíme si také třídu a zasadíme osení. Čeká nás velký jarní úklid, to aby nám ve třídě bylo dobře. Pomůžeme paní uklízečce utřít prach, roztřídíme stavebnice a vytřídíme poničené hračky. V dubnu se zaměříme na blížící se zápis a diagnostiku dětí. Budeme se snažit s každým dítětem zapracovat na eventuelních nedostatcích či naopak věnovat se tomu, co je baví a co jim jde. V úkolech se budeme logicky uvažovat (vyvodit správný postup, najít obrázek, který do řady nepatří, číslo, kterým řada pokračuje, stupnice emocí,…) Budeme se věnovat nácviku sociálních dovedností. Zkusíme si zahrát různé situace ze života a společně vymyslíme jejich správné řešení (předcházení konfliktním či nebezpečným situacím).Tématem bude i rodina a vzájemné vztahy mezi jednotlivými členy. Poslední týden v měsíci nás čeká ŠVP, těšíme se na krásné a nezapomenutelné zážitky, které nám tento pobyt na Kokořínsku přinese.
Koleda
Hody, hody doprovody,
zapomeňte na neshody,
dneska vládne láska, klid,
každý by měl šťastný být.
Vždyť je přeci radost žít! Veselé Velikonoce!
Velikonoční
Kdopak ví, kdopak ví - nač je proutek vrbový?
Co je tohle za otázku, proutky, ty jsou na pomlázku, na pomlázku.
Co je to, co je to – pípá to a zobe to?
Kolem kvočny batolení – malé živé nadělení, nadělení.