Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/mskp/krtci/krtci-brezen-2017 • Vydáno: 28.2.2017 17:06 • Autor: Petra Bendzáková
V únorovém tematickém bloku jsme "objevovali" svět kolem nás. Povídali jsme si o tom, co dělají naši rodiče celý den v práci, a proč je jejich práce důležitá. Zapřemýšleli jsme i o našem budoucím povolání. Zahráli jsme si hru „Čím já budu“ (hádání povolání, opis). Děti vyjmenovávaly povolání, která mají v oblibě a popisovaly, co je jejich náplní. Každý nám povyprávěl o svém volném čase a jakým způsobem ho rád tráví. V tělocviku jsme si oblíbili cvičení se židličkou. Zjistili jsme, že s židlí se dá procvičit celé tělo (balanční cviky, posilování, protažení) a může sloužit jako komplexní cvičící pomůcka. Ke cvičení obdobně využíváme i náš ručník. Ve hře na školu jsme grafickou pamět procvičili při přepisu slov i celých vět (psací písmo, přetiskávání). Z papíru jsme se naučili Nebe, peklo, ráj a při jeho skládání tak potrénovali přesnost. Zkoušíme už i sami číst z dětských knih s velkými písmeny. Pracujeme s novou pomůckou pro nácvik grafomotoriky – grafitové desky. Celý jeden týden jsme věnovali sportu a zimní olympiádě. Pět dnů, pět kol probíhalo na třídách, školní zahradě i v tělocvičně ZŠ. Olympiáda měla slavnostní zahájení, kdy jsme „zapalovali oheň“. Z disciplín můžeme jmenovat štafetu, slalom, hod koulí, orientační běh,… vše jsme si zapsali do olymp.knihy. Při závěrečném ceremoniálu jsme si rozdávali diplomy a vybírali si z pěkných cen. Ve třídě jsme slavili Valentýna. Děti si ráno měli vybrat kamaráda do dvojice, se kterým si budou přát a vyrobí mu kytičku. Dáreček společně s přáním, u kterého si děti měly říci, co na druhém mají rády a proč si ho vybraly, jsme si předávali na zahradě. Děti si společně zatančily a zadováděly. V bloku Co děláme celý den a rok odhadujeme čas. Jak dlouho nám asi trvá oběd, oblékání, odpočinek, atd. Snažíme se v časovém limitu splnit úkol či pracovní list. Tento krátky měsíc uzavírá téma Země a vesmír. Povídáme si o planetách a vesmíru a děti překvapují svými znalostmi. Prohlížíme si encyklopedické knihy, učíme se základní pojmy, umíme vyjmenovat planety a vyrobili jsme si model sluneční soustavy.
Březen jako první jarní měsíc nás po dlouhé zimě, doufejme, již bude více zásobovat sluníčkem. Těšíme se na nová témata a jako první nás čeká „Jaro na zahradě a v trávě“. Naučíme se nejznámější jarní květinky a jejich botanické názvy. Budeme uskutečňovat výpravy do okolí, kde budeme pokoušet jaro hledat za ploty v zahrádkách i v blízkých parcích.V dlouhodobém plánu máme vytvoření „Herbáře“ s nákresy a popisky, tak uvidíme, jak se nám dílo bude dařit. V hnízdech a pelíšcích již začne být živo, a tak se podíváme, kde kdo bydlí a co je zač. „Zvířátkové“ téma je dětmi velmi oblíbené. Máme připravené nové hry s písmenky a slovy, hádanky a doplňování. Na jaře se také zaměříme na pět našich smyslů (zrak, sluch, čich, chuť, hmat) a hrou a cvičením se je budeme snažit probudit. Od 13.3. do 17.3. nás čekají jarní prázdniny, přejeme vám, ať si je hezky užijete.
Sedmikráska
Máte radost, sedmikrásky
že už není náledí,
housátka nám svými hlásky,
všechno o vás povědí.
Konvalinka
V lese v trávě spinká,
bílá konvalinka.
Zvonečky má, nezazvoní,
ale za to krásně voní.
Na políčku v jetelíčku
Na políčku v jetelíčku,
tam kde potok pramení,
dobře je nám po tělíčku,
zákonem jsme chráněni.
Sosáčkama sosáme,
bez přestání to samé,
do pěti, do pěti,
musíme být u maminky v doupěti.
Čmelá, čmelá, čmeláčiska,
to jsou kluci veselí,
jestli se vám děti stýská,
najdete nás v jeteli.
Sosáčkama sosáme,
bez přestání to samé,
do pěti, do pěti,
musíme být u maminky v doupěti.