Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/mskp/krtci-2/krtci-kveten-2016 • Vydáno: 1.5.2016 10:00 • Autor: Petra Bendzáková
V dubnu jsem se radovali z hezkých teplých dnů. Začali jsem trávit více času na naší zahradě, kde jsme objevovali, co nám jaro přineslo. Celým měsícem se prolínalo téma „Jaro na na zahradě a v trávě“. Děti se samy nechaly přírodou inspirovat a přicházely s nápady, o čem si povídat. Dětem asistujeme u toho, co je baví a zajímá. To vnímáme jako velmi důležité. Hra dětí se stále zdokonaluje, stává se složitější. Domlouvají si pravidla. Děj se odehrává v časech. Tento měsíc se velmi oblíbenou aktivitou stalo divadlo. Nácvik představení, příprava scény a hlediště, výroba vstupenek…Každý má svou roli. Máme uvaděčku, herce, kulisáky, diváky. Osvojujeme si tak společenské chování. Zdokonalení a větší hloubku vidíme i při realizaci konstruktivních staveb. Jsou promyšlené. Děti staví společně a kompozici si předem domlouvají. Kresby jsou popisem dějů s propracovanými detaily. Prožili jsme i několik projektových dnů – broučkový, ptačí a den na farmě. Ve školce nás navštívila i „živá“lama se svou chovatelkou. Dětem byl tak zprostředkován přímí kontakt se zvířetem, program byl proto velmi efektivní. Během čarodějnického týdne jsme zažili spoustu kouzelných věcí. Namíchali jsme si zázračný lektvar, na který jsme si i zapsali recept. Vyrobili jsme si legrační čarodějnici. Vrcholem se stalo středeční dopoledne. Dvě kamarádky čarodějnice pro nás připravily nabitý program plný úkolů a hádanek. Princezně jsme tak pomohly najít poztrácené korále a rozluštili jsme tajnou šifru, podle které jsme našli poklad.
Předposlední měsíc ve školním roce 2015/2016 věnujeme celkovému opakování a připravenosti předškolních dětí pro ZŠ. Opět si například vyzkoušíme nakreslit lidskou postavu. Její ztvárnění se v průběhu roku stává propracovanější. Při každé vhodné situaci s dětmi procvičujeme pravolevou orientaci. Vnímáme prostor okolo nás i na ploše. Budeme si hrát s počty a slovy. Budeme procvičovat pojmy časové, prostorové, velikostní. Zopakujeme poznatky z přírody. Budeme se snažit vžít do různých situací, které nás v životě mohou potkat, atd. Dětem budeme zprostředkovávat informace, které vyplívají ze situací v MŠ i mimo, potřeb a zájmů dětí. V květnu budou také slavit svátek všechny maminky, a proto si dáme záležet na překvapení pro ně.
Básnička: Pro maminku
Chci Ti popřát, maminko, plný pytel radosti,
beru dneska na sebe, všechny Tvoje starosti!
Oběd dneska uvařím, neumím než párek,
zato moje maminko, mám pro Tebe dárek!
Písnička: Kluci kočičí
Kdo a kdo a kdo to je, co tu kolem brousí
kdo si nedá pokoje, všude strká fousy.
Či a či a či či čí jsou to kluci kočičí,
či a či a či či čí jsou to kluci kočičí.
1. Když se zoubek neléčí, rozbolí se lehce.
Nešika se rozbrečí, k doktorovi nechce.
/: Šikula čas nemaří, zajde k panu zubaři:/
2. Zapište si za uši, ať to dobře víte,
že nikomu nesluší uši neumyté.
/: My je myjem každý den, ušmudlánci z kola ven.:/
3. Jak se říká klukovi, který na zdi kreslí?
Pojď se vsadit, že to ví každé mrně z jeslí.
/: Jedna, dvě, tři, čtyři, pět- to je přece kazisvět.:/
4. Nestačí mít odvahu! Pamatuj si s námi,
voda nemá podlahu, řeka nemá trámy.
/: Chceš-li chodit na hloubku, uč se plavat holoubku.:/
5. Jestli kvůli zábavě jiným kopáš jámu,
spadneš do ní po hlavě, budeš volat mámu.
/: Kdo to zkusil, ten to ví, však je o tom přísloví.:/
6. Zvířátko se umí smát, ale taky trápit.
Chce se najíst, chce si hrát, musí se i napít!
/: Hleď se o ně postarat- je to přece kamarád!:/