Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/mskp/krtci-2/krtci-unor-2016 • Vydáno: 29.1.2016 15:14 • Autor: Petra Bendzáková
Užili jsme si Vánoce a vracíme se do školky v plné síle. Tu budeme potřebovat, většinu z nás čeká velká událost – zápis. Nejdůležitější je se do školy těšit. Myslíme si, že u všech dětí se nám tento postoj podařilo vytvořit. Pustili jsme se do „velkého“ opakování, aby nás nic u zápisu nepřekvapilo a naučili jsme se novou básničku pro paní učitelku ve škole. Dle sebereflexe dětí se všechny uskutečněné zápisy vydařily a všechny děti ze sebe mají dobrý pocit. Za což jsme velice rády. V naší třídě jsme velmi hezky oslavili „Tříkrálový den“. Povídali jsme si o příběhu z betléma, putování tří králů, jejich atributech a proč se píše nad dveře K+M+B. Také jsme přinášeli dary Ježíškovi a vytvořili tak živí betlém. Výpravu „Sněhovou stopou“ bychom mohli přejmenovat na „Blátivou stopou“. V tento den nám počasí příliš nepřálo, nicméně o to byla dobrodružnější. V parku jsme našli „zdravý“ poklad a řádně vyvětraní a trošku zmoklí dorazili do školky. Leden uzavíráme velmi hezkým tématem – „zvířátka v zimě“. Poznáváme stopy lesních zvířat. Vyrábíme zajícovi domeček na naší zahradě. Pozorujeme, kdo létá do krmítka a sypeme ptáčkům.
Únor začneme s pohádkou. Budeme si povídat o našich nejoblíbenějších pohádkách a pohádkových postavách. Vysvětlíme si rozdíl mezi těmi lidovými a umělými. Za domácí úkol děti dostanou, vybrat si ve své oblíbené knížce krátký úryvek, který by chtěli, abychom si ve školce společně přečetli (poučný, veselý, smutný, inspirativní, dojemný,…). Místo v textu můžete označit nebo založit záložkou (i vlastní výroby). Těšíme se na hezké čtení k zamyšlení i relaxu. Namalujeme si námi vymyšlenou pohádkovou postavu, popíšeme jak vypadá a i jaké má povahové vlastnosti. Z rozstříhaných obrázků budeme skládat příběh dle správné dějové posloupnosti a převyprávíme ho. Budeme se snažit pozorně vyslechnout pohádku zaznamenanou na CD a odpovíme na otázky vztahující se k audiu. Sami zkusíme nějakou krátkou pohádku převyprávět. V naší třídě máme k využití maňásky, kostýmy, šátky…Toto téma je pro děti velmi zábavné a inspirující, a proto jim ponecháme i volné pole působnosti…Doufejme, že se nám počasí sejde s naplánovaným dalším tématem – „Zimní hry a sporty“. Čeká nás totiž celotýdenní zimní olympiáda, kdy každý den v týdnu budeme plnit jednu sportovní disciplínu.Tak snad se převážná část bude moci uskutečnit na opravdovém sněhu.
Karkulka
Holčička s červenou čepičkou,
šla lesem za svojí babičkou,
v košíčku nesla jí bábovku,
kytičku a v lahvi sodovku.
Vlk potkal Karkulku u vody,
dal si s ní k chaloupce závody,
našel si nejkratší cestičku,
byl první a sežral babičku.
Karkulku, když přišla k posteli,
vyskočil – a sežral taky ji.
Myslivec neštěstí zabránil,
babičku s Karkulkou zachránil,
s vlkem se naštěstí nepáral,
nůžkami břicho mu rozpáral.