Prázdniny jsou za námi a ve školce už se těšíme na dětičky.
Třída Myšek zůstává v novém školním roce ve stejném složení, rozloučíme se pouze s kamarádem Damiánkem, který už je předškolák, a tak se přesune do třídy Krtků a místo něj přivítáme novou holčičku Zuzanku. Věkové složení dětí je 3,5 – 5 let a hlavní cíl pro letošní školní rok je prohlubování již získaných poznatků. Na začátku měsíce si zopakujeme třídní pravidla a pravidla bezpečnosti v MŠ a zahrajeme si hry zaměřené na posilování kamarádských vztahů, spolupráci a rozvoj komunikace. Budeme upevňovat hygienické návyky a sebeobsluhu, zopakujeme si básničky, písničky a pohybové hry, které známe z minulého roku a naučíme se nové. Samozřejmě nebude chybět povídání o prázdninách a letních dobrodružstvích, budeme si prohlížet si obrázky, fotky a suvenýry a prázdninové zážitky si výtvarně ztvárníme.
Během školního roku nás čeká spousta společné zábavy i poučení, divadélka, projektové dny i oblíbené společné akce s rodiči.
Těšíme se na vzájemnou spolupráci v novém školním roce 2018/2019.
Paní učitelky Mirka Maršíčková a Jana Vrbová
Báseň: září
Září klepe na vrátka, připravte se děťátka.
Otevřou se dveře školky, vítáme vás, kluci, holky!
Pojďte si sem s námi hrát, učit se a povídat.
Ať se vám tu dobře daří, celý rok, a nejen v září
Říkanka: Konec prázdnin
Vyběhaní, vykoupaní vracíme se z luk a strání.
U vody nám dobře bylo, sluníčko nás opálilo.
Píseň: Myška tanečnice
Měl jsem myšku tanečnici, tancovala po světnici,
byla černá a bílá, každému se líbila.
Když jsem přišel ze dvorečka, tančila mi dokolečka,
dupla tam a dupla sem, mrskla fouskem pod nosem.
Pohybová hra: Na sadaře
Připravíme koš s větším počtem barevných míčků, představující strom s jablky. Děti rozdělíme do dvou družstev se stejným počtem sadařů. Obě družstva jsou v „domečku“ ve stejné vzdálenosti od stromu. Z toho pak všichni sadaři na daný povel vybíhají a jablka nosí po jednom do domečku. Hra končí, když je koš prázdný, vyhrává družstvo s největším počtem jablek.
Pranostika:
Září – na léto jde stáří.