V uplynulém měsíci září jsme se již zadaptovali po prázdninách na režim, který MŠ přináší. Víme, jak se ve školce máme chovat a snažíme se dodržovat společná pravidla. Dbáme na bezpečnost svou i ostatních. Hovoříme o kamarádství a důležitosti sociálních vazeb. Nezapomněli jsme ani na naše zvířecí kamarády a sounáležitost s přírodou. Celé téma uzavíráme našim prvním projektovým dnem letošního školního roku – „Prázdninová mozaika“. Vzniklo povedené výtvarné dílo, prostřednictvím kterého jsme se rozloučili s létem.
Naučili jsme se např.: písničku s tanečkem – „Beruška“, písnička doprovázená gesty – „Kamarád“
V měsíci říjnu budeme rozpracovávat integrovaný blok – „Podzim hraje všemi barvami“. V prvním tématickém celku – „Na zahradě, na poli, v lese“ si představíme podzim jako nastávající roční období a dětem ho přiblížíme na právě probíhajících změnách v přírodě. Zaměříme se na poznávání známých druhů ovoce, zeleniny, plodin a plodů, které nám tento čas přináší. Využívat budeme především metodu prožitkového učení. Téma se pokusíme zpracovat i ve 3D rozměru. Naučíme se tedy správný postup při práci s modelínou. Procvičíme fonematický sluch. Ověříme si znalost orientace na ploše i v prostoru. Čeká nás sběr přírodnin a jejich následné didaktické využití. Další kontinuálně navazující tématické celky jsou: „Co umí vítr a déšť“ a „Podzim je veliký malíř“, které přímo souvisí s charakteristikou podzimu.
Báseň – „Dvě malé veverky“
Dvě malé veverky (palce u obou rukou dáme směrem nahoru)
si sedly na větev. (obě ruce v pěst)
Jedna je Klára, (palec u pravé ruky nahoru)
ta druhá Bára. (palec u levé ruky nahoru)
Utíkej, Kláro. (pravou ruku za záda)
Ty taky, Báro. (levou ruku za záda)
Vrať se mi, Kláro. (pravý palec do výchozí polohy)
Ty taky, Báro. (levý palec do výchozí polohy)
Píseň - „V zahradě na hrušce“
1. V zahradě na hrušce sedává kos,
má černý kabátek a žlutý nos.
2. Na našem komíně sedává čáp,
klape si zobákem klap, klap, klap, klap.