V měsíci únoru jsme hodně sportovali. Příznivé počasí nás lákalo k pohybu a to nejen venku při hrách se sněhem a na sněhu, ale také jsme si v rámci akce Zimní olympiáda vyzkoušeli svoji tělesnou zdatnost a obratnost v tělocvičnách ZŠ. Děti se rychle zorientovaly v prostorách jak malé, tak i velké tělocvičny, užily si soutěže a cvičení na tělovýchovném nářadí. Mnohé statečně překonávaly své obavy při zdolávání obrácených laviček chůzí s dopomocí, vylézáním do výšky na žebřinách, prolézáním švédskou bednou aj.
Opět jsme ve školce přivítali asistenčního psa Rozárku a děti se seznámily s důležitostí asistenčních psů i s tím, jak se co nejúčinněji ochránit před psem útočícím.
V průběhu akce Valentýnská kytička nás potěšilo, že děti vnímají nyní tolik propagovaný svátek zamilovaných i jako radost z obdarování svých kamarádů a s jakou láskou myslí na své blízké, rodiče a sourozence. My vám rodičům za ježečky děkujeme za drobnosti, kterými si děti mohly přizdobit svá valentýnská přáníčka a za dobroty k valentýnskému občerstvení.
V závěru měsíce jsme si užili Karneval. Moc děkujeme rodičům za velkou podporu této akce, a to jak za nápadité masky, tak i za dobrůtky na slavnostní tabuli. Pochoutky jsme domlsali 28.2., kdy jsme se seznámili s pojmem „Masopust“ a od této doby nám začíná dobrovolný čtyřicetidenní půst od všech sladkostí až do Velikonoc. Tak uvidíme, jak se nám to bude dařit.
Děkujeme za ptáčky a zajíčky na školkové zahradě, že jste na ně mysleli a nosili jim krmení v době zimy.
Máme radost, že děti výborně spolupracují, aktivně se zapojují do nabízených činností a často i samy dávají k činnostem podněty.
Chválíme děti za velké zlepšení při výtvarných pracích s tuší, což je velmi náročná činnost na koncentraci, správný postup a čistotu při práci. Také je velmi bavila malba temperou na velký formát a také trhání, skládání a lepení papírových vloček, kterými jsme si ozdobili okna. Při vytváření vlka, který má v břiše vidět, co všechno sežral, se projevil jejich velký smysl pro humor.
Stále se obohacuje slovní zásoba dětí. Některé rády vyprávějí ostatním pohádky před poledním odpočinkem a dramatizují známé, často i vymyšlené pohádky za doprovodu loutek nebo divadelních čepiček.
Děti, a to i ty mladší, se dobře orientují v číselné řadě, ovládají pojmy více-méně, menší- větší...
Problémy přetrvávají u správné techniky při vytrhávání a stříhání. Kontrolujte také držení tužky, příboru (i lžíce), trvejte důsledně na dokončení započatých činností včetně úklidu po sobě (neukládejte však dětem příliš časově náročné úkoly – soustředění by nemělo přesáhnout 5-10 minut).
Upozorňujeme na plánování školky v přírodě v termínu 29.5. – 2.6.2017. Máme zamluvený pobyt v parkhotelu Mozolov, který je pro pořádání ŠVP výborný jak vzhledem k zázemí (uzavřený objekt situovaný v přírodě stranou obce, k dispozici venkovní hřiště, herna, bazén), tak i vstřícností personálu. V tomto areálu jsme ŠVP již dříve absolvovali a byli jsme tam s dětmi velice spokojeni. ŠVP je určena přednostně pro předškoláky a my se těšíme, že se zase dáme dohromady společně s našimi bývalými loňskými ježečky, kteří nám odešli do krtků. Tak přemýšlejte, zda budete mít o ŠVP zájem. Bližší informace budeme postupně zveřejňovat v šatně.
Hezký konec zimy a slunečný začátek jara, které již všichni nedočkavě vyhlížíme vám přejí H + M
V měsíci březnu se budeme zabývat třemi tematickými okruhy:
1) Země a vesmír
děti si zopakují základní poznatky o sluneční soustavě, vesmíru, Slunci, Měsíci a planetě Zemi. Budeme si povídat o tom, jak můžeme naši Zemi chránit, co pro to můžeme sami udělat. V atlasech světa zjistíme, jaké máme kontinenty, kdo na nich žije, jaké jsou odlišnosti a jaké věci máme společné.
Od rodičů uvítáme k zapůjčení: atlasy, encyklopedie, pohádku DVD „Rákosníček a hvězdy“, pohádky na dané téma ke čtení či k poslechu na CD.
2) Každý něco dělá
naším cílem je vytváření pozitivního vztahu a přístupu k různým profesím. Vážit si práce, pomoci druhému. Objasníme si pojmy „Povolání , zaměstnání“.
Milí rodiče: Povídejte si s dětmi o vaší profesi, proč je pro vás vaše zaměstnání důležité, čím jste chtěli být jako malí. Hrajte hru „Na řemesla“. Zapojte děti do pomoci doma, oceňte pochvalou přínos jejich pomoci pro společnou věc. Uvítáme od vás k zapůjčení zajímavé knihy, DVD, CD, hračky či kostýmy vztahující se k danému tématu.
3) Co děláme celý den a celý rok
Zamyslíme se nad dodržováním denního rytmu. Zopakujeme si měsíce v roce, dny v týdnu, fáze dne. Pojmy rok, měsíc, týden, den, hodina, sekunda. Úseky dne a příslušné obvyklé činnosti.
Rodiče: S dětmi si doma opakujte časové a prostorové vztahy ve spojení s činnostmi. Opakujte číselnou řadu do deseti. Ve školce uvítáme od vás k zapůjčení rozličné hodiny, hodinky, budíky (papírové či opravdové)
básnička: POVOLÁNÍ
Každý má své povolání
práci- čili zaměstnání
Jeden třeba dobře vaří
jinému se v hudbě daří
další dobře sportuje
jiný moři holduje
Jeden učí malé děti
jiný zase mete smetí
Někdo třeba lidi léčí
další umí spoustu řečí
sluchová hra: HLEDEJ BUDÍK
písnička: HODINKY (ze souboru Písničky čtyř ročních období)