V měsíci únoru jsme se zabývali tematickými celky „Zvířátka v zimě“ a „Z pohádky do pohádky“.
Společně jsme si užili zimní olympiádu, procvičili jsme si mimo jiné hod horním obloukem pravou i levou rukou i chytání míče po odrazu od země
Oslavili jsme svátek svatého Valentýna a vyrobili si dáreček.
Shlédli jsme divadelní představení a v rámci preventivního programu se dozvěděli, jak se zachovat při setkání s cizím psem.
Tematický celek „Zvířátka v zimě“ byl dětem velmi blízký, děti se radostně učily básničky i písničky k danému tématu a zahráli jsme si nové pohybové hry. Děkujeme za sypání a kouličky pro ptáčky do krmítek a mrkvičky pro našeho zajíčka.
Asi nejvíce děti potěšil Karneval. Karnevalové veselí v maskách a převlecích jsme společně prožili ve velké tělocvičně naší školy.
Pohádky nás provázely až do konce měsíce února, zopakovaly jsme si pohádky známé i méně známé, v různých interpretacích a ztvárněních, uvědomili jsme si rozdíl mezi poezií a prózou. Některé děti překvapily svým vypravěčským a recitátorským umem.
Země a vesmír
V měsíci březnu si děti zopakují základní poznatky o sluneční soustavě, vesmíru, Slunci, Měsíci a planetě Zemi. Budeme si povídat o tom, jak můžeme naši Zemi chránit, co pro to můžeme sami udělat. V atlasech světa zjistíme, jaké máme kontinenty, kdo na nich žije, jaké jsou odlišnosti a jaké věci máme společné.
Pro rodiče: Uvítáme k zapůjčení: atlasy, encyklopedie, pohádku DVD „Rákosníček a hvězdy“, pohádky na dané téma ke čtení či k poslechu na CD.
cvičíme s básničkou: Slunce a měsíc
Slunce
V zlatém voze na obloze
jede zlatý brouk
schovám se mu pod slunečník
nebo pod klobouk
hra: „Zpátky do rakety“, „Čepičkový let“, „Vesmírná honička“, „Probouzení hvězdiček“
Měsíc
Noci vládne bledý král
jasnému dni sluníčko
Snad by také někdy spal
spánek tlačí na víčko
Pluje černou oblohou
na svět kouká z výšky
hvězdičky mu pomohou
píší o něm knížky
Co děláme celý den a celý rok
Uvědomíme si sounáležitost s ostatním světem, s živou i neživou přírodou, lidmi a společností. Zamyslíme se nad dodržováním denního rytmu. Zopakujeme si měsíce v roce, dny v týdnu, fáze dne.
Pro rodiče: S dětmi si doma opakujte časové a prostorové vztahy ve spojení s činnostmi. Ve školce uvítáme od vás k zapůjčení rozličné hodiny, hodinky, budíky (papírové či opravdové)
Cvičení s básničkou: „Týden a měsíc“, „ Můj den“
Sluchová hra: „Hledej budík“
„Hodiny“
Každé správné hodiny
odměřují vteřiny
Tiky taky, tiky tak
a nikdy ne naopak
My umíme tikat taky
tiky taky, tiky taky
hra s míčky: „Obr a Paleček“
Pohybová hra: „Zlatá brána“, „Na den a noc“
Každý něco dělá
Pro rodiče: Povídejte si i vy doma s dětmi o různých povoláních, o vaší profesi, proč je pro vás vaše zaměstnání důležité, čím jste chtěli být jako malí. Hrajte hru „Na řemesla“. Uvítáme od vás k zapůjčení zajímavé knihy, DVD, CD, hračky či kostýmy vztahující se k danému tématu
pohybová hra „ Na autíčka“
hra „Na řemesla“
písničky: “ Pec nám spadla“, „Kolo, kolo mlýnský“
„Zedník“
Jeden, dva, tři, teď,
postavíme zeď.
Bude to zeď veliká,
máme na to zedníka.
Cihla sem, cihla tam,
Žádnou stranou nenechám!
Cihly rovně postavit,
Rovnou zeď pak budem´ mít.
Pohádky: „Rákosníček“, „O líném Honzovi“, „O třech prasátkách“
pantomima: „Kdo jsem?“
písničky k poslechu o profesích: „Já jsem muzikant“, „Poštovský panáček“, „Ovčáci, čtveráci“, „Šly panenky silnicí“, „Šel zahradník do zahrady“